گزارش میدانی مهر؛

خریدهای شب یلدا به اوج رسید، یك سبد یلدایی چند تمام می شود؟

خریدهای شب یلدا به اوج رسید، یك سبد یلدایی چند تمام می شود؟ زارا: یك سبد یلدا با محاسبه یك كیلو هندوانه۳۰۰۰تومانی، یك كیلو آجیل ۶۸۰۰۰تومانی، یك كیلوسیب۴۰۰۰تومانی، خرمالو ۵۰۰۰تومانی، شیرینی۱۵۰۰۰تومانی، پرتقال ۳۰۰۰تومانی و انار ۸۰۰۰ تومانی، ۱۰۸هزار تومان است.



به گزارش زارا به نقل از مهر، حتی زلزله دیشب تهران هم از تب و تاب خریدهای یلدایی كم نكرده است و خریدهای شب یلدا به اوج خود رسیده و مردم برای برپایی این مراسم سنتی، روانه بازار شده اند؛ بر این اساس یك سبد یلدایی با محاسبه یك كیلو هندوانه۳۰۰۰ تومانی، یك كیلو آجیل ۶۸۰۰۰ تومانی، یك كیلو سیب ۴۰۰۰ تومانی، خرمالو ۵۰۰۰ تومانی، شیرینی۱۵۰۰۰ تومانی، پرتقال ۳۰۰۰ تومانی و انار ۸۰۰۰ تومانی، ۱۰۸ هزار تومان است.
در شرایطی كه بازار شب یلدا با خریدهای مردم برای امشب به اوج می رسد، بررسی ها و گزارش های میدانی نشان داده است كه بخشی از تقاضای مردم برای خریدهای یلدایی تخلیه شده است و بر این اساس، می توان انتظار داشت كه از ساعت ۲۱ به بعد حراج های شب یلدایی به اوج برسد تا برخی كالاهایی كه مختص این شب خاص است، با قیمت مناسب تری عرضه شود. اقلام شب یلدایی را آجیل، میوه، شیرینی و بخصوص هندوانه، انار و خرمالو تشكیل می دهند كه البته به لحاظ علمی هم فلسفه های مربوط به خویش را دارند. اما به هر حال خرید یك سبد یلدایی، چیزی حدود ۱۲۰ هزار تومان تمام می گردد.
آجیل ۵۰ تا ۸۰ هزار تومانی ویژه شب یلدا
اگرچه رئیس اتحادیه آجیل و خشكبار، نرخ آجیل شب یلدا را منطبق با بررسی های كارشناسی اتحادیه، برای هر كیلوگرم ۳۸ تا ۵۵ هزار تومان در عمده فروشی ها اعلام نموده است، بررسی های میدانی خبرنگار مهر حكایت از آن دارد كه در خرده فروشی ها نرخ آجیل ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان، بسته به كیفیت و اقلامی كه در آن مخلوط شده، متغیر است؛ به این معنا كه نرخ هر كیلوگرم آجیل شیرین به علاوه باسلوق حدود ۵۵ هزار تومان و هر كیلوگرم آجیل شور كه یك تا دو قلم از انواع باسلوق را در خود دارد، تا حدود ۸۰ هزار تومان هم به فروش می رسد؛ این در شرایطی است كه تركیب اصلی آجیل شب یلدا را پسته، كشمش، بادام، مغز فندوق، انجیر، برگه هلو و زردآلو و باسلوق تشكیل می دهد.
مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشكبار می گوید قیمت آجیل و خشكبار نسبت به سال قبل تغییری نكرده و تنها در یك تا دو قلم كالای درجه یك، برخی افزایش قیمت ها به چشم می خورد.
شیرینی های ۱۵ تا ۲۲ هزار تومانی در پیشخوان قنادی ها
آنگونه كه بررسی های میدانی نشان می دهد، قیمت هر كیلوگرم شیرینی خشك و تر، بسته به نوع و كیفیت آن، ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان متغیر است و بر مبنای گفته رئیس اتحادیه قنادان، نرخ ها نسبت به پیش از مراسم شب یلدا، افزایشی نداشته است.
قیمت انواع میوه های یلدایی
بررسی های میدانی خبرنگار مهر نشان داده است قیمت بعضی از انواع میوه كه مختص مراسم شب یلدا است، با افزایش مواجه شده به نحوی كه هر كیلوگرم انار طی روزهای گذشته با افزایش حداقل ۲۰۰۰ تومانی مواجه شده است. بر این اساس هر كیلوگرم انار مرغوب ۷۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان به فروش می رسد؛ ضمن اینكه هر كیلوگرم خرمالو هم مطابق با كیفیت، بین ۷ تا ۹ هزار تومان عرضه می گردد. هندوانه جنوب ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون جنوب ۸۰۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، خیار ۳۲۰۰ تومان، نارنگی جنوب ۴۸۰۰ تومان و سیب قرمز ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان عرضه می گردد.

1396/10/01
13:58:18
5.0 / 5
5040
تگهای خبر: بازار , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است