رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

تحقق دانشگاه اسلامی بارزترین مصداق وحدت حوزه و دانشگاه است

تحقق دانشگاه اسلامی بارزترین مصداق وحدت حوزه و دانشگاه است زارا: رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تاكید بر اینكه تحقق دانشگاه اسلامی بارزترین مصداق وحدت حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: با عنایت به شرایط كنونی و تولید جنبش نرم افزاری كه شاهد آن هستیم، ضرورت وحدت و همگرایی حوزه و دانشگاه بیش از پیش احساس می گردد.



به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر یعقوب محمدی فر در نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه در دانشگاه بوعلی سینای همدان، با اشاره به اینكه 27 آذر سال 1358 یادآور حادثه ای تلخ اما ثمره آن خون شیرین بود، اظهار نمود: خونی كه بر زمین ریخته شد و نهالی از آن رشد كرد، از ثمرات آن همه استفاده می كنند و برگزاری این گونه نشست ها راه را برای همكاری ها و تعاملات بیشتر هموار می كند .

وی تصریح كرد: با مروری بر تاریخ خواهیم دریافت كه بحث وحدت حوزه و دانشگاه بحث بعد از انقلاب اسلامی نیست و از گذشته و زمانی كه مدرنیته در كشور مطرح و دانشگاه در ایران به وجود آمد، این دغدغه شكل گرفت چون كه نزدیك به هزار سال حوزه های علمیه در كشور ما وجود داشت و دانشگاه امری جدید و محصول بیگانه در جامعه بود .

محمدی فر ادامه داد: در دهه ای مبحث وحدت مسجد و دانشگاه مطرح بود كه ناشی از این دغدغه بود ازاین رو حفاظت از عقاید جوانان و جلوگیری از نشر عقاید كمونیستی همواره دغدغه علما و بزرگان جامعه بود .

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: دغدغه طولانی در تاریخ كشور ما بوده و در وصیت نامه امام خمینی(ره) هم مورد توجه قرار گرفته به طوریكه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش روحانیت پررنگ تر شد كه حوزه خواستگاه انقلاب اسلامی بود .

وی افزود: در وصیت نامه سیاسی- الهی امام خمینی(ره) بر این مورد تاكید شده ازاین رو باید ارتباط خوبی بین حوزه و دانشگاه تولید شود كه خوشبختانه تا كنون توفیقات خوبی به دست آمده است .

محمدی فر اظهار داشت: با عنایت به شرایط كنونی و تولید جنبش نرم افزاری كه شاهد آن هستیم، ضرورت وحدت و همگرایی بیش از پیش احساس می گردد كه برگزاری این گونه نشست ها و نشست های تخصصی امید به تقویت این وحدت بیشتر می گردد .

وی اضافه كرد: تحقق دانشگاه اسلامی بارزترین مصداق وحدت حوزه و دانشگاه است و تولید علم اسلامی و تولید منابع انسانی اسلامی ثمره این امر است .

نقش مؤثر حوزه و دانشگاه در تحقق جامعه اسلامی مغفول مانده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا هم اذعان كرد: نقش حوزه و دانشگاه بعنوان دو نهاد مقدس و دینی در تولید جامعه اسلامی، نقش مهمی است كه متأسفانه گاهی مغفول می ماند .

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی عباسی ادامه داد: وحدتی كه پیش از انقلاب با همكاری و تعامل بین این دو نهاد تولید و منجر به سقوط رژیم پهلوی به وجود آمد، آرام آرام در فضای دانشگاه و تحول در علوم انسانی و الهی شدن علوم توسعه یافت .

وی تصریح كرد: تحقق قطعی آن بعد از شكل گیری تمدن اسلامی، ایران اسلامی است كه استقلال سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد و بعنوان الگوی مناسب به جوامع معرفی شود.

عباسی خاطرنشان كرد: متأسفانه هنوز شاهد نقش اساسی و مؤثر این دو نهاد در جامعه بخصوص در حوزه اخلاقی و فرهنگی در جامعه نیستیم و این امر منجر به سقوط و تنزل فرهنگ عمومی جامعه شده است ازاین رو امیدواریم این نشست گامی در جهت ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه مبنی علم و دین باشد.


1396/09/30
14:12:51
5.0 / 5
5107
تگهای خبر: تولید , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است