رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی:

مسئولان چاره ای برای وضعیت نامطلوب تشكل های دانشجویی بیندیشند

مسئولان چاره ای برای وضعیت نامطلوب تشكل های دانشجویی بیندیشند زارا: رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اظهار داشت: مسئولان باید چاره ای برای وضعیت نامطلوب تشكل های دانشجویی بیندیشند.


حسین یوسفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: اگر تشكل های دانشجویی از بین بروند، یكی از اصلی ترین كاركردهای دانشگاه كه آشنایی دانشجویان با مهارت های اجتماعی و تعامل با افراد جامعه است، از بین خواهد رفت و دیگر تفاوتی بین مدرسه و دانشگاه وجود نخواهد داشت، بنابراین مسئولان باید چاره ای برای این شرایط نامناسب بیندیشند.
وی با اشاره به روند فعالیت های فرهنگی دانشجویان از گذشته تاكنون، خاطرنشان كرد: نمی توان چندان قطعی در این مورد سخن گفت، اما به طور كلی طی سال های گذشته تابحال فعالیت های فرهنگی دانشجویان با روند كاهشی روبه رو بوده است كه علت آن را می توان دغدغه هایی دانست كه روز به روز به ساحت اندیشه جوانان ما اضافه می گردد.
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: امروز شرایط جامعه سبب شده كه جوانان ما دغدغه شغل، ازدواج، تحصیل و غیره را داشته باشند و هركدام از این مسائل شكل جدی تری به مرور در این سال ها به خود گرفته اند.
یوسفی با اشاره به اینكه در دهه های گذشته فضا، بودجه و امكانات برای تشكل های دانشجویی در وضعیت بهتری نسبت به امروز قرار داشت، تصریح كرد: در گذشته تشكل های دانشجویی اتاق های بزرگ تری داشتند و فضا برای حضور فیزیكی و بحث و گفت وگو بین اعضا فراهم بود، اما اكنون اتاقك های كوچكی جای آن ها را گرفته است.
وی افزود: امروز حتی موقعیت مكانی تشكل های دانشجویی هم تغییر كرده است؛ در گذشته دفتر این انجمن ها در بهترین موقعیت یك دانشكده قرار داشت، اما اكنون این گونه نیست كه همه این مسائل سبب می گردد دانشجویان از فضای فعالیت فرهنگی فاصله بگیرند.
انتقاد از فرآیند اعطای مجوز طرح های تشكل های دانشجویی دانشگاه فردوسی
رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، فرآیند اعطای مجوز به طرح های تشكل های دانشجویی را بی قاعده دانست و اظهار نمود: روند بررسی و اعطای مجوز به طرح ها در دانشگاه فردوسی مشهد تقریبا از هیچ رویه مشخصی پیروی نمی كند؛ هم اكنون یكسری طرح ها رد و بعضی از آن ها تایید می گردد و این مساله هیچ قاعده مشخصی ندارد.
یوسفی اضافه كرد: این فرآیند مدت ها است كه قرار بوده اصلاح شود و ما در این راستا گفت وگوهای بسیاری با مسئولان دانشگاه داشته ایم، اما هنوز مشكل حل نشده است. شایان ذكر است كه این مساله برای تمام تشكل های دانشگاه فردوسی مشهد مطرح است و تنها به سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی محدود نمی شود.
وی تصریح كرد: علت اصلی این بی رویگی را می توان وجود نداشتن قوانین صحیح دانست؛ اما همین قوانین ناقصی كه وجود دارد، توسط مسئولان به خوبی اجرا نمی شود؛ به این شكل كه در بعضی بخش ها كه قانون سكوت كرده، بدترین و سخت گیرانه ترین تحلیل را مسئولان عرضه می دهند.
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برنامه های این سازمان به مناسبت 16 آذرماه و روز دانشجو، خاطرنشان كرد: برگزاری میزگردی با حضور دو تن از فعالان دانشجویی اوایل دهه 1380 و برگزاری نشست «جنبش دانشجویی به مثابه یك اجتماع خاطره» با حضور دكتر مصطفی مهرآیین، هیات علمی مركز تحقیقات سیاست علمی كشور را برای این هفته درنظر گرفته ایم.




1396/09/16
16:12:15
5.0 / 5
4834
تگهای خبر: مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است