رئیس كمیسیون هنر و معماری شورای انقلاب فرهنگی مطرح كرد

كوشش برای انطباق هنرهای سنتی با سیستم آموزش عالی

كوشش برای انطباق هنرهای سنتی با سیستم آموزش عالی زارا: رئیس كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینكه دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان هنرهای سنتی كشور را با استفاده از انطباق با سیستم آموزش عالی كشور احیا خواهد كرد، اظهار داشت: در این دانشگاه با سیستم های رسمی و بروكراتیك اداری آموزشی دانشگاه ها رو به رو نخواهیم بود بلكه به احیای مكتب خانه های قدیمی مبادرت ورزیده می گردد.


محمد حسین ایمانی خوشخو، در گفتگو با ایسنا، در مورد تاثیر دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان در ارتباط بدنه هنری جامعه با عموم مردم اظهار داشت: احیای هنرهای سنتی ما به خصوص هنرهای اسلامی ایرانی یكی از ایده ها و خواسته های جامعه هنری ایران بود. منظور هم اشاره به داشته های عمیق و تاریخی كشور است.
وی ادامه داد: در این هفتاد، هشتاد سال اخیر این كار توسط هنرمندان انجام می شد اما انطباق این امر با سیستم آموزش عالی كشور به گونه ای كه مانع حضور استعدادها نشود؛ اتفاقی است كه در این دانشگاه رخ خواهد داد.
ایمانی خوشخو با اشاره به انتظار اساتید فرهنگ و هنر برای افتتاح چنین دانشگاهی اظهار داشت: تاسیس این دانشگاه یكی از آرزوهای اساتید هنرهای سنتی است.
رئیس كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد روند تاسیس دانشگاه فرشچیان عنوان كرد: اساسنامه این دانشگاه با اختیارات و توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ گردید. یكی دوسال پس از ابلاغ، این امر متوقف ماند و بیشتر بحث ها و مشكلات بر سر امكانات لازم بود. با سازمان های مختلف رایزنی شد كه در نهایت با بیان آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس این دانشگاه، كار سرعت گرفت.
وی ادامه داد: برای نخستین بار است كه چنین سبك دانشگاهی در ایران در ۷۰، ۸۰ هشتاد سال قبل بوجود آمده است كه در نوع خود ابتكار به خصوصی است و می تواند به خانه هنرمندانِ پیشكسوت در زمینه هنرهای سنتی ایرانی اسلامی تبدیل گردد. از طرفی دوست داران و علاقه مندان و كسانی كه به دنبال آموزش دیدن در این حوزه ها هستند هم می توانند در این دانشگاه حضور داشته باشند.
ایمانی خوشخو در مورد سیستم آموزشی دانشگاه بیان كرد: در این دانشگاه با سیستم های رسمی و بروكراتیك اداری آموزشی دانشگاه ها رو به رو نخواهیم بود بلكه نسبت به احیای مكتب خانه های قدیمی مبادرت می گردد.
وی درباره جای خالی چنین سبك آموزش هایی در آموزش و پرورش عنوان كرد: در هر حوزه ای محور استاد است. خصوصا در هنر های اصیل. شاید مشكل آموزش پرورش در این امر نبود استاد لازم باشد كه البته ایرادشان هم درست است. بنابراین این دانشگاه باید به فكر تربیت نیرو و استادی باشد كه با این خصوصیت ها تربیت شده و بتواند استعداد افراد را از همان كودكی و نوجوانی كشف كند. این چنین استادی تربیت شده دانشگاه فرشچیان خواهد بود.
رئیس كمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد آینده كاری فارغ التحصیلان این دانشگاه اظهار داشت: هنگامی كه موج توجه به هنرهای سنتی تولید شود، قاعدتا نیازمند اساتیدی هستیم كه بتوانند این راه را ادامه بدهند و اساتید و هنرمندان دیگری را تربیت نمایند. بنابراین خروجی های این دانشگاه به هیچ وجه مشكلی از نظر كاری نخواهند داشت.
وی در انتها اظهار داشت: شیوه پذیرش این دانشگاه هم خاص خواهد بود و حتما تایید استاد برای تحصیل در این دانشگاه نیاز خواهد بود.



1397/07/29
13:58:18
5.0 / 5
4302
تگهای خبر: آموزش , تولید , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است