دانشگاه رازی به جمع دانشگاه های نفتی ایران پیوست

دانشگاه رازی به جمع دانشگاه های نفتی ایران پیوست زارا: رئیس دانشكده فنی مهندسی دانشگاه رازی اظهار داشت: دانشكده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی كرمانشاه امسال برای نخستین بار 42 دانشجوی مهندسی نفت پذیرش كرده است.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، محسن حیاتی بااشاره به راه اندازی دانشكده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی كرمانشاه در مهر سال 95، اظهار نمود: امسال برای نخستین بار 42 دانشجوی مهندسی نفت را در این دانشكده پذیرش كردیم.
وی در مورد لزوم های راه اندازی این دانشكده در كرمانشاه عنوان كرد: ازآنجایی كه گروه مهندسی شیمی دانشگاه رازی از قبل با صنایع پایین دستی حوزه نفت استان همكاری داشته و از جانب دیگر باتوجه به نفت خیز بودن منطقه غرب كشور و فعالیت شركت بهره برداری نفت و گاز غرب در استان خلاء وجود چنین دانشكده ای در كرمانشاه احساس می شد.
رئیس دانشكده فنی مهندسی دانشگاه رازی افزود: پرورش نیروهای متخصص در زمینه پایین دستی واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی، پرورش نیروی متخصص در زمینه بالادستی كه دربرگیرنده شناسایی، حفاری، استخراج و فناوری اولیه است، وجود مشكلات فرآیندی و امكان حل آنها با شكل گیری دانشكده نفت در قالب عرضه مشاوره، تعریف پروژه های برون دانشگاهی و نبود رشته نفت در غرب كشور از دیگر دلایل شكل گیری این دانشكده در استان كرمانشاه است.
وی به تاثیرگذاری راه اندازی دانشكده نفت بر این صنعت در استان كرمانشاه اشاره و عنوان كرد: از تاثیرات آن در حوزه بالادستی می توان به مطالعه میادین نفت و گاز به منظور افزایش بهره برداری از مخازن و در حوزه پائین دستی هم استفاده از ظرفیت صنایع پتروشیمی ال ای بی بیستون، اوره، آمونیاك و پتروشیمی پلیمر اشاره نمود.
حیاتی همینطور وجود خطوط انتقال نفت در استان را فرصتی برای انجام همكاری مشترك دانشكده با این شركت دانست و اضافه كرد: البته از سنوات گذشته همكاری هایی در این رابطه با شركت خطوط انتقال استان داشته ایم، بطوریكه تابحال 19 طرح پژوهشی تقاضا محور آنها را در دانشگاه اجرا كرده ایم.
وی با اشاره به اینكه رشته مهندسی نفت در ایران در برگیرنده چهار مهارتِ اكتشاف، حفاری، بهره برداری و مهندسی مخازن است، توضیح داد: در مقطع كارشناسی این چهار مهارت با هم تركیب شده و در قالب رشته مهندسی نفت عرضه می گردد.
این مسئول متذكر شد: دانشجویان رشته مهندسی نفت دانشكده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی در این چهار مهارت آموزش های لازم را دریافت می كنند.
رئیس دانشكده فنی مهندسی دانشگاه رازی بابیان اینكه هم اكنون تنها در مقطع كارشناسی در دانشكده نفت جذب دانشجو داریم، یادآورشد: در آینده هم مقاطع كارشناسی ارشد و دكترا را راه اندازی می نماییم.




1397/07/27
19:17:42
5.0 / 5
4002
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است