رییس  نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها:

حرمت قانون در پیگیری پرونده دانشجویان بازداشتی حفظ شود، بلاتكلیفی وضعیت یك دهم بازداشتی ها

حرمت قانون در پیگیری پرونده دانشجویان بازداشتی حفظ شود، بلاتكلیفی وضعیت یك دهم بازداشتی ها زارا: رییس  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تاكید بر اینكه پرونده های كمتر از یك دهم دانشجویان بازداشتی هنوز بلاتكلیف است و مسئله آنها به طور جدی حل نشده است، اظهار داشت: دفتر نهاد رهبری با جدیت پیگیر این مورد است، اما باید حرمت قانون و مقررات در این مورد حفظ شود. ضمن اینكه دست نهاد رهبری در پیگیری وقایعی كه بیرون از دانشگاه رخ می دهد، بسته تر است.


حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب با تاكید بر اینكه آماری جزئی از تعداد دانشجویان بازداشتی ندارم، اظهار نمود: پرونده های كمتر از یك دهم دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر هنوز بلاتكلیف است و مسئله آنها به طور جدی حل نشده است و وضعیت مابقی دانشجویان تا حدودی روشن شده است. در واقع به جهت اینكه در اعلام آمار جزئی دانشجویان بازداشتی اشتباهی رخ ندهد، اعلام نمی كنم.
ایشان در ادامه در پاسخ به این سئوال كه نهاد نمایندگی رهبری تا چه اندازه پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه ها بوده است، اظهار داشت: این مورد به طور كلی با استفاده از دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها پیگیری می شود؛ چون كه نهاد وظیفه خود می داند مسائل دانشجویان را پیگیری كند؛ ضمن اینكه حرمت قانون و مقررات در این موضوعات باید حفظ شود و ما ارتكاب جرم را در جامعه تشویق نمی نماییم.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح كرد: تاكید ما در فضای دانشگاه ها این است كه تا حد ممكن فضای طرح آزادانه و نقد نظرات برای دانشجویان وجود داشته باشد، ضمن اینكه دانشگاه محیطی است كه متعلق به نظام، انقلاب، جامعه و مردم است، نه فضایی برای حضور دشمنان كشور. اما معتقدیم مجموعه فعالین در دانشگاه ها باید فضای آزادی در این مكان ها را برای طرح نظرات و انتقادات فراهم نمایند. اما موضوعاتی كه در بیرون از دانشگاه ها اتفاق می افتد، مربوط به متولیان خود است. اما به طور كلی تلاش دفتر نهاد رهبری این است كه دانشجویان با كمترین مشكل مواجه شوند.
حجت الاسلام رستمی با تاكید بر اینكه بیشترین آمار مربوط به پرونده های دانشجویان بازداشتی به دانشجویان دانشگاه تهران مربوط می شود، تصریح كرد: تلاش ما این است كه وضعیت پرونده های دانشجویان بازداشتی تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید روشن شود؛ ولی یك سری تخلف و جرایم بیرون از محیط دانشگاه و غیر دانشگاهی بوده است كه رخ داده و ما نمی توانیم به این مسایل ورود نماییم و دست ما در وقوع موضوعاتی كه بیرون از دانشگاه باشد، بسته تر است اما آنچه را كه در داخل دانشگاه اتفاق بیفتد، تلاش می نماییم رفع گردد.
وی در انتها در مورد نحوه پیگیری پرونده های دانشجویان بازداشتی هم اظهار داشت: ما نماینده ای از دفتر رهبری در دادگاه هایی كه برای این دانشجویان برگزار می شود، نداریم؛ اما پیگیری های دفتر نهاد را با استفاده از ارتباطات و تعامل خوبی كه با قوه قضاییه و سایر مسئولان داریم، انجام می دهیم؛ خوشبختانه قوه قضاییه هم برای حل این مورد رویكرد مثبتی دارد و كاملا متوجه حساسیت مبحث هستند و تا حد ممكن هم همكاری داشتند.



1397/06/18
14:34:59
5.0 / 5
4282
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است