رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی آذربایجان شرقی:

عدم مدیریت علمی سبب شد دانشگاه ها در مقطعی به كمیت گرایی بپردازند

عدم مدیریت علمی سبب شد دانشگاه ها در مقطعی به كمیت گرایی بپردازند زارا: رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی آذربایجان شرقی تصریح كرد: متاسفانه عدم مدیریت علمی در دانشگاه ها در یك برهه، سبب شد دانشگاه از مسیر خود خارج شده و به كمیت گرایی روی بیاورد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، فرزان قالیچی، در مراسم افتتاحیه "گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه های علمی كاربردی" در تبریز، اظهار نمود: ما اكنون در عصر پیچیدگی، آشفتگی و تغییرات ناپیوسته، زندگی می نماییم و پیش بینی سرعت تغییرات، ممكن نیست. نفوذ دانش در تمام عرصه های زندگی و یكپارچه شدن نظام های تولید دانش با نظام تولید فناوری و هم زیستی و همكاری این دو با هم، از خصوصیت های عصر حاضر هستند.
قالیچی افزود: در دنیایی كه تغییر تنها عامل ثبات است، نقش آموزش مهم بوده و دانشگاه ها نقش كلیدی دارند، چون كه تربیت كنندگان نوآوران، تغییر آفرین هستند. توسعه آموزش های مهارتی شاهراه توسعه كشور و یكی از علل موفقیت خیلی از كشورهاست.
وی با ارائه تعریفی از دانشگاه كارآفرین بیان كرد: دانشگاه كارآفرین، نوعی از دانشگاه مدرن است كه روی پای خود ایستاده تا در جهانی نامتعادل متعادل شود، افزایش توان رهبری به مفهوم به كارگیری ابزارهای مدیریتی به گونه ای كه بتواند دانشگاه را به صورت اثربخش اداره كند، متنوع ساختن دانشگاه و تحقیق و تدریس، هسته اصلی دانشگاه كارآفرین است تا بتواند فضایی تولید كند كه ارزش های سنتی با توانمندی مدیریتی و ظرفیت های توسعه، تركیب شود و دانشگاه به سمت انتقال دانش از دانشگاه به شركت و تجاری سازی حركت نماید.
رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی آذربایجان شرقی تصریح كرد: تولید كسب و كار، تشكیل اجتماعات و شبكه های دانشجویی و فنون ارتباطات بین فردی، تولید مراكز كارآفرین با مشاركت موسسات بیرونی و انتقال از آموزش های سنتی متمركز بر دوره های كارآفرینی رشد محور از دیگر خصوصیت های دانشگاه های كارآفرین به شمار می آیند.
وی در ادامه با بیان این كه هم اكنون، بیكاری از مشكلات اصلی جامعه بوده و باید تدابیری اثربخش برای حل آن ارائه شود، عنوان كرد: كیفی سازی و ارتقای آموزش های مهارتی و فنی در كشور می تواند در تولید اشتغال، نتایج اجتماعی و فرهنگی مثبت و تولید نشاط و پایداری امنیت تاثیر داشته باشد.
رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی آذربایجان شرقی افزود: تعداد زیادی از دانش آموختگان آموزش عالی نتوانسته اند كاری متناسب با تحصیلاتشان پیدا كنند، از این رو تصمیم به تاسیس دانشگاه های نسل سوم یكی از تصمیمات درست بود، چون كه ما نیاز داریم مشاغل غیردولتی افزایش پیدا كرده و هنرهای بومی و منطقه ای احیا شوند، متاسفانه عدم مدیریت علمی در دانشگاه ها در یك برهه، سبب شد تا دانشگاه از مسیر خود خارج شده و به كمیت گرایی روی بیاورد كه خوشبختانه بر اثر تدابیر هیات رییسه، دانشگاه به مسیر اصلی خود یعنی تربیت نیروی متخصص و كیفی گرایی رو آورد، اما نظارت بر مراكز آموزشی باید به جدیت دنبال شود.
قالیچی، موفقیت دانشگاه علمی كاربردی واحد آذربایجان شرقی در تربیت نیروی تخصصی كارآمد در چهار حوزه صنعت، كشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگی و هنری را همچون دستاوردهای این واحد دانست و اظهار داشت: نخستین واحد استانی ما درسال ۷۵ تاسیس شد و الان با ۳۳ واحد استانی و جمعیت دانشجویی بالغ بر ۹ هزار نفر در ۲۷۰ كد رشته محل با یك هزار استاد، در حال فعالیت است.
"گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه های علمی كاربردی" به مدت دو روز، ۱۴ الی ۱۵ شهریور ماه در تبریز در حال برگزاری است.







1397/06/15
12:49:44
5.0 / 5
4462
تگهای خبر: ارز , اشتغال , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است