رییس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد

تشكیل شورای رصد برای جلوگیری از مشكلات احتمالی دانشجویان، میزان اعتبار وام شهریه مشخص شد

تشكیل شورای رصد برای جلوگیری از مشكلات احتمالی دانشجویان، میزان اعتبار وام شهریه مشخص شد زارا: مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان از تشكیل شورای رصد برای جلوگیری از مشكلات احتمالی دانشجویان در عرصه های رفاهی و دانشجویی در دانشگاه ها از ابتدای سال جاری اطلاع داد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، مهندس یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی كه امروز در دانشگاه تهران برگزار می شود، اظهار داشت: ما با رویكرد مبتنب بر مدیریت مشاركتی در صندوق رفاه دانشجویان تلاش كردیم نقطه نظرات كارشناسی را برای خدمات رفاهی در دانشگاه ها داشته باشیم.
وی در اضافه كرد: در صندوق رفاه دانشجویان ۵۰۹ میلیارد تومان بودجه داریم كه شامل ۴۰۷ میلیارد تومان وام و ۱۱۰ میلیارد یارانه تغذیه است و سعی شده خودمان را از حیث منابع تقویت نماییم بنابراین بودجه امسال صندوق رفاه به ۶۷۳ میلیارد تومان افزایش یافت كه ۲۴۶ میلیارد تومان اعتبارات عمومی و ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی و ۲۷ میلیارد آن برای وام شهریه اختصاص داده شد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: ۸۰ میلیارد تومان از بانك توسعه تعاون و ۴۰ میلیارد تومان از بانك مهر با هم افزایی صورت گرفته تا بعنوان وام شهریه در اختیار دانشجویان قرار داده می شود با این هم افزایی های صورت گرفته ۱۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی كردیم امسال در خدمت جامعه هدفمان یعنی دانشجویان باشد.
یزدان مهر با اشاره به برنامه های صندوق رفاه برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: برای رفع مشكلات IT صندوق رفاه با دانشگاه ها تعامل داشته و با این تعامل صندوق ۱۴۰۰ را طراحی كردیم اقدامات زیرساختی خوبی صورت گرفت كه هم اكنون ۱۳۰ هزار نفر در روز می توانند به سایت صندوق رجوع و فعالیت كنند. رویكردمان این است كه اطلاعات را با سامانه های به روز شده یكپارچه سازی نماییم دومین برنامه ما ارائه تسهیلات و ساخت است كه با پیگیری های صورت گرفته منع ساخت خوابگاه ها برداشته شد و ساخت سراهای دانشجویی به بخش خصوصی واگذار می گردد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: تابحال ۵۰ درخواست به سمت صندوق آمده كه ۲۰ مورد آن در كمیسیون دائمی صندوق به تصویب رسیده و به دانشگاه ها ابلاغ كردیم دانشگاهی كه درآمد اختصاصی بالایی دارد می تواند مبادرت به ساخت خوابگاه و دریافت وام داشته باشد، اما دانشگاهی كه درآمد پایینی دارد نمی تواند از این وام ها استفاده نماید.
یزدان مهر افزود: تكمیل سراهای دانشجویی یكی از تسهیلاتی است كه با آن ها موافقت شده حدود ۲۰۰ سرای دانشجویی باید بسازیم تا كمبودها جبران شود هم چنین كمك به ارتقای سراهای دانشجویی رتبه ۳ و ۴ ادامه دارد امسال ۱۹۹ سرای دانشجویی ارتقا پیدا كردند تعداد كمی از این سراها اقدامی نكردند و امسال سال آخر ارتقای دانشجویی است كه دانشگاه ها فرصت دارند سراهای دانشجویی رتبه ۴ را معرفی كنند و این سراها ارتقا پیدا كنند.
وی خاطرنشان كرد: ۵۵ میلیارد تومان برای ارتقای سراهای دانشجویی رتبه ۴ پیش بینی كردیم و امیدواریم در مهر ماه شاهد بهبود فضاهای خوابگاهی باشیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح كرد: ۱۳۱ درصد نسبت به ۳ سال قبل رشد داشتیم و ۳۱ میلیارد تومان به دانشگاه ها در این زمینه كمك كردیم.
وی هم چنین از مقاوم سازی سراهای دانشجویی در مناطق زلزله زده اطلاع داد و اظهار داشت: تیم فنی برای این مورد تشكیل شده و امیدواریم امسال و سال آینده گام موثری در این زمینه داشته باشیم.
یزدان مهر اظهار داشت: رتبه بندی دانشگاه ها برپایه خدمات تغذیه است این اقدام عملیاتی شده و ۱۰۷ آشپزخانه در رتبه ۳، ۴۱ آشپزخانه رتبه ۲ و ۱۵ آشپزخانه در رتبه ۱ هستند كه امسال برنامه ریزی شده بتوانیم رتبه ۳ را ارتقا دهیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: فاز اول كمك به رتبه بندی آشپزخانه ها آماده شده و امیدواریم بتوانیم از محل یارانه ها به دانشگاه ها این كمك ها را ارسال نماییم.
وی هم چنین از تولید رستوران های مكمل در دانشگاه ها اطلاع داد و اظهار داشت: تولید رستوران های مكمل در دانشگاه ها شروع شده كه خیلی از دانشگاه ها به پیشواز این طرح رفتند و با پیگیری صورت گرفته توانستیم ۲۴۳ میلیارد تومان ظرفیت سازی نماییم.
وی افزود: پرداخت وام شهریه یكی از اشكالات اساسی ما بود ۸۵ درصد دانشجویان وام شهریه پرداخت می كنند كه با هم افزایی بانك ها ۶۲۰ میلیارد تومان وام شهریه پرداخت خواهیم كرد این وام های شهریه با كارمزد ۳ درصد پرداخت می شوند.
یزدان مهر افزود: پشتیبانی از كارآفرینی و شركت های دانش بنیان در دستور كار قرار دارد و از كارگاه های مهارت محور حمایت خواهیم كرد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام در اختیار این كارگاه ها قرار می دهیم و به هر دانشجو ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه داده می شود در فاز اول ۳۰ تا ۵۰ كارگاه در دانشگاه فنی و حرفه ای مورد حمایت قرار می گیرند.
وی هم چنین از تشكیل شورای رصد در دانشگاه ها اطلاع داد و اظهار داشت: به علت اوضاع نامساعد اقتصادی شورای رصد متشكل از معاون فرهنگی وزارت علوم، رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس حراست وزارت علوم و رئیس صندوق رفاه بزودی تشكیل می گردد كه مشكلات دانشگاه ها رصد و برپایه تدابیر اندیشیده شده آن ها را حل نماییم تا بتوانیم آرامش را در دانشگاه ها در سال تحصیلی داشته باشیم.
یزدان مهر خاطرنشان كرد: طرح مدیریت منابع خدمات رسانی را هم تدوین كردیم كه برپایه آن معاونان دانشجویی از مسئولیت پذیری و كارآمدی بیشتری برخوردار باشند و هم چنین در بحث درآمدزایی بتوانند ورود بهتری داشته باشند سه كتاب برای تغذیه دانشگاه ها به چاپ رسیده كه راهنمای تغذیه بهتر دانشگاه ها باشند.



1397/06/14
13:49:00
5.0 / 5
4140
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تسهیلات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است