گزارش زارا به نقل از مهر؛

تب وتاب بازار ارزبرای افزایش عرضه، دلاردر چندقدمی كانال ۹هزارتومان

تب وتاب بازار ارزبرای افزایش عرضه، دلاردر چندقدمی كانال ۹هزارتومان زارا: با مجموعه اقداماتی كه طی روزهای گذشته در بازار ارز صورت گرفته و عرضه را بالا برده است، روز گذشته نرخ كاهش پیدا كرد و الان دلار در چند قدمی ورود به كانال ۹ هزار تومانی به سر می برد.



به گزارش زارا به نقل از مهر، حدود دو هفته از ابلاغ بسته جدید ارزی می گذرد و بازار ارز تقریباً روی سكون را به خود دیده است. تا قبل از این شاید هر ساعت باید منتظر افزایش نرخ دلار و سایر انواع ارز در بازار بودیم ولی اكنون حداقل اگر نرخ بر روی برخی اعداد پافشاری و مقاومت می كند، اما به هر حال آرامشی نسبی را تجربه می كند.
باآنكه هنوز انتظار فعالان اقتصادی در مورد تغییر نرخ ارز و نزدیك شدن آن به قیمت واقعی برآورده نشده است اما آنها نوسانات جزئی و رو به كاهش نرخ را به فال نیك گرفته و بر این باورند كه قیمت ها با متنوع شدن عرضه در بازار ارز بهبود خواهد یافت و به نرخ منطقی نزدیك خواهد شد.
دیروز نرخ دلار تا ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان هم كاهش پیدا كرد و برخی صرافی ها با تعدیل بسیار جزئی نرخ نسبت به همتایان خود تلاش كردند تا قیمت را كاهش دهند كه البته این كاهش متناسب با میزان عرضه ای بود كه در بازار صورت گرفت.
یكی از صرافان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توزیع ارز مداخله ای از جانب بانك مركزی در كنار افزایش عرضه ارز از جانب بازیگران بازار توانسته نرخ را تا حدودی كم كند اما هنوز هم فضای بازار ارز برای برخی ابهام آلود است و همین مبحث مانع از عرضه بیشتر ارز از جانب آنها در بازار می گردد.
وی اظهار داشت: البته بانك مركزی ارز مداخله ای را با ضوابط خاص با نرخ بازار ثانویه در اختیار صرافان قرار می دهد كه همین مبحث توانسته سهم منابع آنها را بالا ببرد. این در شرایطی است كه صرافی ها هنوز در فروش بخشی از ذخایر خود تعلل كرده و به علت عدم شفافیت نرخ، اطمینان خاطر لازم برای عرضه بیشتر ندارند.
این فعال بازار ارز اظهار داشت: هرچقدر كه دولت بتواند بازار ارز را در آرامش نگه دارد به راحتی خواهد توانست همراهی بیشتر صرافان را با خود داشته باشد چون كه اكنون همه منتظر هستند تا وضعیت آتی بازار را مشاهده كنند اما اگر سكون در بازار ارز چند روز دیگر ادامه داشته باشد به صورت قطع این اطمینان برای مردم و عرضه كنندگان ارز به وجود خواهد آمد و مطمئن می شوند كه نرخ جهش جدی حداقل در بازه كوتاه مدت ندارد و همین امر سبب می گردد كه بخشی از ذخایر به بازار عرضه شده و میزان عرضه، بر تقاضا پیشی بگیرد.
بررسی میدانی خبرنگار مهر و صحبت با صرافی ها حكایت از آن دارد كه اگر نرخ اندكی پائین آمده و بتواند وضعیت مناسبی را برای خود رقم بزند، به صورت قطع تعداد عرضه كنندگان ارز هم بیشتر خواهد شد اما اكنون گویا اعتماد از دست رفته نسبت به بازار ارز و سیاست های ارزی دولت، آنچنان كه لازم است هنوز احیاء نشده و برخی معاملات ارزی همچنان در فضای ابهام و تردید انجام می گردد.

1397/05/29
14:47:57
5.0 / 5
4316
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است