وزیر علوم به ایسنا خبر داد

رعایت شاخص جوان گرایی در انتصاب ها، مدیران دانشگاه ها ۸ سال جوان تر شدند

رعایت شاخص جوان گرایی در انتصاب ها، مدیران دانشگاه ها ۸ سال جوان تر شدند زارا: وزیر علوم بر رعایت شاخص ˮجوان گراییˮ در انتصاب مدیران دانشگاه ها تصریح كرد و اظهار داشت: هم اكنون از ۲۸ رییس دانشگاه انتخابی، ۲۵ نفر جوان تر از روسای قبل هستند.


دكتر منصور غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب بر رعایت شاخص "جوان گرایی" در انتصاب مدیران دانشگاه ها و مراكز آموزشی و پژوهشی تصریح كرد و اضافه كرد: جوان گرایی و انتصاب مدیران جوان در آموزش عالی از سیاست های وزارت علوم است و در جهت اجرای این سیاست روسای جدید دانشگاه ها "جوان تر" از مدیران قبل از خود انتخاب شدند.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: در واقع پایبندی به شاخص "جوانگرایی" در انتصاب مدیران را یكی از اولویت های این وزارتخانه در انتخاب روسای دانشگاه ها و مدیران ستادی قرار دادیم و هم اكنون از ۲۸ رییس دانشگاه منصوب شده در دوره جدید، ۲۵ نفر جوان تر از روسای پیشین هستند.
وزیر علوم در پاسخ به این پرسش كه " یكی از شعارهای رئیس جمهوری در انتخابات سال ۹۶ جوان گرایی بوده است و وزارت علوم چه اقدامی را در این ارتباط انجام داده است؟ " اظهار نمود: در انتصاب مدیران در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جوان گرایی بعنوان یك شاخص مهم توجه شده است. از ابتدای كار من در وزارت علوم تابحال حكم ۳۰ رئیس دانشگاه و مركز آموزش عالی تمدید شده و ۲۸ نفر از روسای دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی هم تغییر یافته اند كه از این تعداد ۲۵ نفر جوان تر از روسای قبلی هستند.
وی اضافه كرد: میانگین سنی روسای پیشین دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی، ۵۵ سال و هفت ماه بوده و متوسط سن روسای جدید منصوب شده هم ۴۷ سال و شش ماه است؛ به عبارت دیگر، مدیران جدید بیش از ۸ سال جوان تر از روسای قبل از خود هستند.
دكتر غلامی در ادامه خاطرنشان كرد: در انتصاب روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بعنوان نهادهای نخبه گرا و كانون های ایده پروری، اندیشه ورزی، تولید و ترویج علم و فناوری در كشور، معیارهای مهمی همچون شایستگی و مقبولیت علمی، التزام به اخلاق علمی و حرفه ای و همینطور توانایی اجرایی و مدیریتی هم مورد توجه قرار می گیرد.



1397/05/28
23:37:31
5.0 / 5
4564
تگهای خبر: دانشگاه , فناوری , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است