لباس هایی كه رطوبت جذب نمی كنند

لباس هایی كه رطوبت جذب نمی كنند زارا: پارچه های تازه طراحی شده شركت آتاكاما، به هیچ عنوان رطوبت و عرق را جذب نكرده و سبب می گردد ورزشكاران با خیال راحت به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهند.


راحت بودن و عدم جذب رطوبت در لباس دو مشخصه‌ای هستند كه هر ورزشكاری به دنبال آن است. هرچه قدر كه لباس ورزشكاران راحت‌تر باشد باعث می‌شود گرما از بدن راحت‌تر خارج شود و در نتیجه بدن ورزشكاران را خنك‌تر نگه می‌دارد. هرچه قدر هم رطوبت عرق به لباس جذب نشود، لباس خشك‌تر می‌ماند. به تازگی شركتی به نام آتاكاما اقدام به تولید لباس‌هایی كرده است كه انقلابی در صنعت پوشاك ورزشی محسوب می‌شود.
 
 در طراحی این لباس از سیستم كانال رطوبت بیومتریك استفاده شده است كه عرق‌ها را از روی لباس توسط كانال بسیار كوچك سه-بعدی خارج می سازد و باعث می‌شود لباس ورزشكار حتی در زمانی كه بیشترین فعالیت ورزشی را دارد، خشك بماند.
 
یكی از بزرگ‌ترین چالشهایی كه شركت آتاكاما با آن مواجه بود این بود كه چگونه كانال‌های سه-بعدی باریكی در پارچه‌هایی سبك‌وزنی درست كنند. گام اول این بود كه پروسه تولید آن را بررسی كنند. سپس به این نتیجه رسیدند كه این پروسه با پروسه ساخت میكروفابریك ها در تراشه های كامپیوتری متفاوت است. درنهایت، موفق شدند در فرایند بافت پارچه، از تارهای بسیار باریكی استفاده كنند كه تنها ۱۰۰ میكرومتر قطر دارد.
 
طبق اظهارات شركت آتاكاما، پوشاك ورزشی كه از این جنس پارچه در ساخت آن استفاده شده است، در زمان فعالیت بدنی، ۱۲ برابر خشك‌تر و ۳ برابر سبك‌تر از سایر پوشاكی است كه از پارچه‌های دیگر در بافت آن‌ها استفاده شده است. 
 
شركت آتاكاما هنوز پوشاك ورزشی خود را به بازار عرضه نكرده است. به گفته رئیس هیئت مدیره این شركت، افراد بسیار زیادی به این طرح علاقه نشان داده‌اند و حتی خواستار این شدند تا از این تكنولوژی در ساخت روكش‌های صندلی ماشین هم استفاده شود.
5.0 / 5
5956
1396/04/18
15:18:41
تگهای خبر: پوشاك , لباس
این مطلب زارا را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است