معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خبر داد

تشكیل ۱۳۸ شورای راهبری مدیریت سبز در دانشگاه ها

تشكیل ۱۳۸ شورای راهبری مدیریت سبز در دانشگاه ها زارا: معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از شكل گیری ۱۳۸ شورای راهبری مدیریت سبز در دانشگاه ها، مراكز آموزشی و پژوهشی و پارك های علم و فناوری اطلاع داد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر نظرپور در جلسه شورای مدیران معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، ضمن اعلام این خراظهار كرد: در سال ۱۳۹۵ با ابلاغ مشترك دستورالعمل مدیریت سبز توسط معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و معاونت توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه كشور، مدیریت دانشگاه ها ملزم به تشكیل شورای راهبری مدیریت سبز شدند و تابحال ۱۱۰ دانشگاه، ۸ پژوهشكده و ۲۰ پارك اقدام به تشكیل این شورا كرده اند.
ایشان در ادامه اضافه كرد: شورای راهبری مدیریت سبز در مورد اجرای پروژه های مدیریت سبز تصمیم گیری و مشاركت می كند.
دكتر نظرپور با اشاره به اینكه مؤسسات متعددی در دنیا بر مبنای پارامترهای در رابطه با مدیریت سبز و بر مبنای خوداظهاری دانشگاه ها اقدام به رتبه بندی می كنند، اظهار داشت: این رتبه بندی ها به علت كامل نبودن پارامترها، عدم در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و عدم كنترل صحت اطلاعات ارسالی فاقد استناد بوده و ملاك دقیق و صحیحی برای رتبه بندی دانشگاه ها نیست.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تصریح كرد: اداره كل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم با همكاری دانشگاه شیراز در حال تدوین مدل تراز سبز است. این مدل منطبق با شرایط اقلیمی، فرهنگی و زیست محیطی ایران طراحی شده است.
وی اضافه كرد: هدف مدیریت سبز كاهش هزینه ها و كاستن آثار منفی محیط زیستی ناشی از مصرف نادرست است كه با استفاده از اجرای نظام مدیریت محیط زیستی، تغییر الگوی مصرف، استفاده بهینه منابع و كاهش ضایعات و در نهایت بهبود محیط زیست حاصل می گردد.
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت علوم، دكتر نظرپور در انتها تصریح كرد: باید به مدیریت سبز بعنوان اساسی ترین برنامه ملی به منظور دست یابی به توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه توجه ویژه ای داشته باشیم.



1397/04/07
13:34:17
5.0 / 5
4317
تگهای خبر: دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است