ضرر دانش آموزان كردستانی از قانون بومی گزینی دانشگاه ها

ضرر دانش آموزان كردستانی از قانون بومی گزینی دانشگاه ها زارا: مدیركل آموزش و پرورش استان كردستان اظهار داشت: متاسفانه قانون بومی گزینی دانشگاه ها به ضرر دانش آموزان كردستانی بوده است و سبب شده كه بعضی از دانش آموزان برتر استان در رشته ها و دانشگاه های خاص مورد پذیرش قرار نگیرند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، رشید قربانی، امروز دوشنبه(21 خرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان كردستان كه در سالن اجتماعات اداره كل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار نمود: سال 93 در بخش علمی در رتبه 16 كشور قرار داشتیم اما هم اكنون در رتبه دهم كشور هستیم.
وی با اشاره به اینكه سالانه به صورت میانگین بیش از 20 هزار نفر شركت كننده در آزمون سراسری داریم، اضافه كرد: متاسفانه قانون بومی گزینی دانشگاه ها به ضرر دانش آموزان كردستانی بوده و مشكلاتی را برای ما بوجود آورده است.
مدیركل آموزش و پرورش استان كردستان ادامه داد: این قانون در استانی همچون كردستان كه زیرساخت های دانشگاه ها در آن ضعیف است سبب شده كه بعضی از دانش آموزان برتر ما در رشته ها و دانشگاه های خاص مورد پذیرش قرار نگیرند.
وی به تعداد كم ظرفیت پذیرش دانشگاه های دولتی استان اشاره و عنوان كرد: بعنوان مثال ظرفیت رشته پزشكی استان همدان چهار برابر استان كردستان است بنابراین شانس قبولی دانش آموزان ما در اینگونه رشته ها پایین آمده است.
قربانی به انجام رایزنی هایی هم در این ارتباط اشاره و خاطرنشان كرد: متاسفانه این قانون چون مصوبه مجلس است باید در سطح ملی برای اصلاح آن تصمیم گیری شود.
وی به پیگیری وضعیت اردوگاه وحدت سنندج هم اشاره و تصریح كرد: بعضی از مشكلات این اردوگاه رفع شده اما وضعیت آب و برق آن هنوز حل نشده است كه نیازمند همكاری دستگاه های ذیربط هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار كردستان هم اظهار داشت: به استان هایی كه از بحث بومی گزینی متضرر می شوند باید امتیازات خاصی اعطا شود.
به گزارش زارا به نقل از ایسنا، حسین خوش اقبال، امروز دوشنبه(21 خرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان كردستان كه در سالن اجتماعات اداره كل آموزش و پرورش استان برگزار شد، به قانون بومی گزینی دانشگاه ها اشاره و اظهار نمود: استان كردستان در سطح كلان كشور در بحث بومی گزینی در اقلیت است اما نباید كوتاه بیایم و باید امتیازات خاصی برای استان هایی كه از این موضع متضرر می شوند لحاظ شود.
وی اضافه كرد: در گذشته پیگیری های استان برای اصلاح این قانون نتیجه ای در بر نداشته است اما باز هم از استاندار و مجموعه آموزش و پرورش می خواهیم كه دوباره این مسئله را در سطح كلان پیگیری كنند.
خوش اقبال در مورد مشكلات اردوگاه وحدت سنندج هم اظهار داشت: از این اردوگاه بازدید خواهیم كرد و وضعیت همكاری دستگاه ها را تعیین تكلیف خواهیم كرد.
وی از عدم پیگیری مصوبات جلسات انتقاد نمود و اظهار داشت: باید بلافاصله پس از اتمام جلسات مصوبات آن پیگیری شود تا خروجی لازم را به دنبال داشته باشد.



1397/03/24
12:33:38
5.0 / 5
4785
تگهای خبر: برتر , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است