رئیس دانشگاه آزاد استان تهران :

شرایط واحد تهران مركزی دانشگاه آزاد به حالت عادی بازگشته است

شرایط واحد تهران مركزی دانشگاه آزاد به حالت عادی بازگشته است زارا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره اعتراضات دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مركزی نسبت به انتقال این دانشگاه به منطقه سوهانك اظهار داشت: با كمك روسای دانشكده ها و افرادی كه به نمایندگی از ما حضور داشتند، توانستیم دانشجویان را توجیه نماییم و شرایط به حالت عادی خود بازگشت.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، محمدمهدی طهرانچی درباره انتقال دانشكده های دانشگاه آزاد اسلامی تهران مركز به سوهانك، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مركزی حدود 60 هزار دانشجو دارد، این تعداد دانشجو زیاد است. چیزی كه تحت عنوان اعتراضات عنوان شد، شامل برخی اطلاعات اشتباه بوده كه در اختیار برخی دانشجویان قرار گرفته بود. در این اعتراضات ما با جمع های كمتر از 200 نفر مواجه بودیم كه الحمدلله با حضور روسای دانشكده های تهران مركزی و مصاحبه بموقع مسئول اجرایی این جابه جایی، اطلاعات لازم به دانشجویان داده شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: در این جابه جایی شرایط دانشجویان كاملا لحاظ شده است و فضای جدید نزدیك ایستگاه مترو است. البته دو پردیس واحد تهران مركزی به دلیل اینكه بزرگ هستند، فعلا جا به جا نمی شوند. برخی پردیس های كوچك تر و ساختمان ها در این طرح تجمیع خواهند شد.
وی تصریح كرد: به هر حال دانشجویان باید در جریان جزئیات قرار می گرفتند. به علت اینكه فرصت اندك بود، با كمك روسای دانشكده ها و افرادی كه به نمایندگی از ما حضور داشتند، توانستیم دانشجویان را توجیه نماییم و شرایط به حالت عادی خود بازگشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: واقعیت آن است كه دانشگاه آزاد اسلامی در دوره ای مبتنی بر كلاس محوری توسعه پیدا كرد. در دوران كلاس محوری، ساختمان های منفرد را بعنوان جزئی از دانشگاه در سطح شهر به صورت پراكنده انتخاب كرده و مورد استفاده قرار داده بودند.
وی اضافه كرد: واحد تهران مركزی با عنایت به اینكه نخستین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی است، از یك ساختار بسیار قدیمی و پراكنده برخوردار می باشد. در مرحله جدید دانشگاه به دنبال آن هستیم كه دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان كنشگر فعال در حوزه علم باشد كه ساختار واحد تهران مركزی جوابگوی این مورد نیست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: این جابه جایی دارای دو نكته است؛ نكته اول اینكه ساختمان های این واحد فرسوده بود و مباحثی كه در مدیریت بحران وجود دارد، باید در این ساختمان ها لحاظ می شد. این ساختمان ها برای تراكم دانشجو در نظر گرفته نشده بودند و بعنوان مثال در یك ساختمان كوچك 11 هزار دانشجو رفت و آمد می كردند. این شرایط علاوه بر اینكه شایسته وضعیت علمی دانشگاه نبود، فاقد امنیت لازم برای مسائل آموزشی دانشگاه هم بود.
وی افزود: بعنوان نكته دوم باید توجه داشت كه دانشگاه آزاد اسلامی از دوران كارشناسی به دوران تحصیلات تكمیلی گذر كرده است و امروزه باید تعامل بین رشته ای داشته باشیم. هم اكنون عمده دانشجویان تهران مركزی در مقاطع تحصیلات تكمیلی مشغول تحصیل هستند. در چنین شرایطی دیگر كلاس جوابگو نیست و باید محل هایی برای تعامل حضور استاد در دانشگاه، دانشجویان كارشناسی ارشد و دكترا داشته باشیم كه تحقق چنین مواردی در فضای قبلی ممكن نبود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، طهرانچی در انتها خاطرنشان كرد: امكانات دانشگاه در سطح شهر پراكنده بود. بدون توجه به بحث شهریه ها و با استفاده از سرمایه، تدبیری شد تا با یك نگاه توسعه ای و با تبدیل امكانات، وارد دانشگاه هایی شویم كه بتوانیم در تحصیلات تكمیلی، پاسخگوی نیاز دانشجویان باشیم.



1397/03/17
20:39:53
5.0 / 5
4984
تگهای خبر: دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است