آغاز نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه تهران

آغاز نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه تهران زارا: نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویی بامداد امروز، ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور دو تیم در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار گردید.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، در مناظره اول گروه cogito از دانشگاه شهید بهشتی و IR.studen از دانشكده روابط بین الملل وزارت امور خارجه در قالب موافقین و مخالفین گزاره «توسعه اقتصادی مهمتر از توسعه سیاسی است» به مناظره با یكدیگر پرداختند.
گروه موافق توسعه اقتصادی را دلیلی بر انباشت ثروت می دانست و برای اثبات دلایلش با ذكر مثالی اظهار داشت: آمریكا را به علت برخورداری از توسعه اقتصادی بعنوان نمونه معرفی نمود كه این كشور توانسته است با برخورداری از قدرت اقتصادی در امور كشورهای دیگر دخالت كند و حتی در سازمان ملل با پرداخت ۲۲ درصد از هزینه های سازمان ملل، به بازیگری تأثیرگذار در تصمیمات این نهاد بین المللی تبدیل گشته. ازاین رو برای داشتن توسعه سیاسی ابتدا لازم است دغدغه های معیشتی مردم را رفع نماییم.
گروه مخالفت از دانشكده روابط بین الملل وزارت امور خارجه با تاكید بر این مورد كه توسعه اقتصادی و سیاسی هر دو باید همزمان صورت پذیرد، اضافه كرد: حتی به باور ما توسعه از توسعه اقتصادی مهم تر است یعنی بهبود وضعیت سرمایه گذاری خارجی و رشد اقتصادی نیازمند برخورداری از ثبات سیاسی داخلی هستند. مثلاً عربستان سعودی به علت برخوردار نبودن از توسعه سیاسی نتوانسته از لحاظ اقتصادی جزئی از كشورهای قدرتمند و توسعه یافته به حساب آید. حتی ایران پیش از انقلاب با وجود برخورداری از توسعه اقتصادی اما به علت نبود توسعه سیاسی، اعتراض و محرومیت مردم را در بر داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، در انتها این مناظره، اعضای گروه مخالف و موافق لحظاتی را به منظور ارزیابی داوران، سالن را ترك كردند كه در انتها مناظره اول به ترتیب از ۱۴۰ امتیاز، گروه موافق با ۷۷ امتیاز و گروه مخالف با ۹۱ امتیاز به كار خود آخر دادند و گروه مخالف، نخستین راه یافته به مرحله بعدی این دوره از مسابقات معرفی گردید.



1397/02/19
13:16:33
5.0 / 5
4498
تگهای خبر: اقتصاد , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است