معاون فرهنگی دانشگاه تهران:

دانشگاه ها به مبحث فرهنگ جدی ورود كنند

دانشگاه ها به مبحث فرهنگ جدی ورود كنند زارا: معاون فرهنگی دانشگاه تهران فرهنگ را از موضوعات با اهمیت در دانشگاه ها دانست و اظهار داشت: باید شرایطی در دانشگاه ها فراهم گردد كه بر مبنای آن دانشجویان مسئولیت پذیری اجتماعی را فرا گیرند و بدانند پس از فارغ التحصیلی و خروج از دانشگاه چه نقشی در جامعه ایفا كنند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر مجید سرسنگی در اختتامیه دومین جشنواره ملی كتاب سال فرهنگی دانشجویان به اهمیت مفهوم فرهنگ در جامعه و دانشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: گاهی اوقات برخی عبارات به قدری تكرار می شوند كه مفهوم آن از یادها می رود. فرهنگ هم از همین كلمات است. كمتر رسانه ای در روز پیدا می گردد كه به شكلی از فرهنگ سخن نگوید، به علت همین زیاد حرف زدن از فرهنگ است كه یادمان می رود فرهنگ چقدر اهمیت دارد.
ایشان در ادامه اضافه كرد: در جامعه از فرهنگ بیشتر بعنوان زینت سخنان استفاده می نماییم تا تدبیر و راه كار مشكلات جامعه، هر چقدر دلار و طلا گران شود و یا اصلا دلار بشود هزار تومان، بازهم مشكل از اقتصاد نیست بلكه مشكل فرهنگی است. اگر مشكل فرهنگ حل شود تمام مشكلات كشور اعم از اقتصادی هم حل خواهد شد.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: اعتقاد دارم مسئله فرهنگ باید در دانشگاه جدی گرفته شود، نه به خاطر اینكه بگوییم در كنار مدیریت های دیگر، مدیریت فرهنگی هم داریم بلكه به این دلیل كه جای فرهنگ در دانشگاه است و دانشگاه بستر فرهنگ سازی است.
وی ادامه داد: كار دانشگاه فقط تولید علم نیست چون كه علم در آزمایشگاه و موسسات و... هم تولید می گردد اما دانشگاه محل تولید انسان است؛ اگر انسان خوبی تولید شود بطور قطع آن انسان علم خوب تولید می كند.
دكتر سرسنگی با اشاره به اینكه باید نگاه به دانشگاه در جامعه بسیط و جامع شود، اظهار داشت: این نگاه به دانشگاه بعنوان دستگاه تولید مدرك باید تغییر كند، در غرب كه مهد دانشگاه است هم دیگر این نگاه وجود ندارد.
ایشان در ادامه تصریح كرد: لازم است دانشجویان به تمام ابعاد تربیتی خود در دانشگاه ها توجه نمایند و مسئولیت پذیری اجتماعی را فرا گیرند تا بدانند پس از فارغ التحصیلی و خروج از دانشگاه چه نقشی در جامعه ایفا كنند.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران، اضافه كرد: دانشگاه محل تولید انسان هایی است كه در جامعه تاثیرگذارند، تاثیرگذاری علمی تنها یك پس از نقش دانشجو است. تولید، ترجمه، تالیف، كتاب و كتابخوانی از كوتاه ترین مسیرها برای رسیدن به فرهنگ ناب هستند.
وی درباره هدف برگزاریدومین جشنواره ملی كتاب سال فرهنگی دانشجویان دانشگاه تهران هم اظهار داشت: خلایی در حوزه كتاب های فرهنگی دانشگاه وجود داشت؛ جهاد دانشگاهی جایزه كتاب سال برگزار می نماید كه مربوط به كتاب های علمی می شود، ما تلاش كردیم به ابعاد فرهنگی كتب توجه نماییم و كسانی كه در كنار علم به ابعاد فرهنگی توجه می كنند را ترغیب نماییم.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره كتاب سال فرهنگی اظهار داشت: امسال ۱۸۴ اثر از ۲۲۷ دانشجوی مشاركت كننده از 42 دانشگاه كشور دریافت كردیم. این جشنواره در سه بخش طراحی شده است كه در بخش كتاب های هنری ادبی ۸۷ اثر، بخش كتاب های اجتماعی و سیاسی ۶۴ اثر، بخش كتاب های دینی اخلاقی و تربیتی ۳۳ اثر ارسال شده است كه از این تعداد ۴۴ اثر تالیف و ۴۰ اثر ترجمه است.
وی ادامه داد: از نظر تحصیلات هم حدود ۹۹ دانشجوی دكتری، ۶۹ دانشجوی كارشناسی ارشد و ۱۶ نفر دانشجوی كارشناسی آثار خود رابه این جشنواره ارسال كرده اند.
دكتر سرسنگی با مقایسه آثار ارسالی امسال با سال گذشته، عنوان كرد: سال قبل ۴۸ اثر به دبیرخانه رسید كه امسال نسبت به سال قبل ۳۸۰درصد رشد داشته ایم و این نشان دهنده این است كه این جشنواره جای خویش را بین دانشجویان باز كرده است. امسال دانشگاه تهران بیشترین مشاركت را داشته است كه امیدواریم در سال های بعد دانشگاه های دیگر هم فعال تر شوند.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، در دومین جشنواره ملی كتاب سال فرهنگی دانشجویان از نفرات برگزیده بخش های مختلف این جشنواره تقدیر گردید.



1397/02/18
12:32:57
5.0 / 5
4427
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , جشنواره , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است