رئیس دانشگاه بوعلی سینا با حضور در ایسنا عنوان كرد؛

برنامه دانشگاه بوعلی برای استقلال مالی در سال 97

برنامه دانشگاه بوعلی برای استقلال مالی در سال 97 زارا: رئیس دانشگاه بوعلی سینا با حضور در دفتر ایسنا، با تاكید بر اینكه برای سال آینده برنامه ای برای استقلال مالی دانشگاه داریم، اظهار داشت: دانشگاه ها در نسل سوم به سمت دانشگاه های كارآفرین سوق پیدا می كنند.


دكتر یعقوب محمدی فر در گفت وگو با ایسنا، با تاكید بر اینكه نسبت شمار اعضای هیئت علمی این دانشگاه به شمار دانشجویان نسبت مطلوبی است، اضافه كرد: مشكلی در زمینه كمبود اساتید در دانشگاه نداریم.

وی با اشاره به اینكه سرعت جذب اساتید به دلیل كمبود بودجه، نسبت به سال قبل كمتر شده است، خاطرنشان كرد: در سال قبل نسبت اساتید به دانشجویان یك به 22 بود در صورتی كه استاندارد این نسبت یك به 18 است.

محمدی فر با اشاره به اینكه از سال 93 تا كنون جذب كارمند در دانشگاه نداشته ایم، تصریح كرد: نسبت استاندارد كارمند به استاد هم یك به یك است در صورتی كه شمار كارمندان در این دانشگاه بسیار بیشتر است.

وی درباره شمار دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: در سایت گلستان اطلاعات نزدیك به 12 هزار دانشجو ثبت شده اما در ترم جاری 10 هزار و 527 نفر در دانشگاه ثبت ترم كرده اند كه این اختلاف آمار به مرخصی برخی دانشجویان برمی گردد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: از این تعداد حدود 3 هزار نفر دانشجوی تحصیلات تكمیلی بودند كه شامل حدود هزار دانشجوی دكتری و حدود دو هزار دانشجوی كارشناسی ارشد هستند.

وی با اشاره به فعالیت 421 عضو هئیت علمی در این دانشگاه اظهار داشت: از این تعداد 55 نفر استاد تمام، 109 نفر دانشیار، 228 نفر استادیار و 29 نفر مربی بودند و 764 كارمند در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

محمدی فر درباره رتبه های برتر علمی دانشگاه هم اظهار نمود: در سالجاری دو نفر حائز رتبه برتر المپیاد علمی شدند و سه نفر هم رتبه برتر كارشناسی و دو نفر رتبه برتر كارشناسی ارشد را كسب كردند.

وی در ادامه از ثبت دو مورد اختراع در حوزه مهندسی و كسب 8 جایزه بنیاد ملی نخبگان در سالجاری اطلاع داد و خاطرنشان كرد: در سالجاری یك استاد نمونه كشوری و 6 طرح پژوهشی هم بعنوان طرح برتر كشوری انتخاب شدند.

وی درباره مشكلات پذیرش دانشجو در خوابگاه ها تصریح كرد: دو خوابگاه بزودی در دانشگاه بوعلی كلنگ زنی خواهند شد كه در این صورت بخش مهمی از مشكلات پذیرش دانشجو در خوابگاه حل می گردد همینطور معاونت دانشجویی جدید از اردیبهشت ماه اقدام به فعال كردن سامانه ای به منظور ثبت نام دانشجویان خوابگاهی می كند كه در این صورت مشكلات كمتری در این حوزه خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در بخش دیگری از سخنانش از پذیرش 100 دانشجوی خارجی و وجود 124 نفر زبان آموز در این دانشگاه اطلاع داد و با اشاره به اینكه زبان آموزان از 26 ملیت مختلف وارد استان می شوند، افزود: ارتباطات لازمه آموزش عالی است و برای بین المللی شدن باید با دانشگاه های دیگر ارتباط داشته باشیم.

وی درباره دانشگاه D8 اظهار داشت: در این دانشگاه 8 رشته تحصیلی با 12 گرایش مختلف دانشجوی خارجی پذیرش می گردد كه همگی پژوهش محور هستند و از 8 كشور خارجی به استان همدان آمده اند.

محمدی فر با اشاره به اینكه دانشگاه بوعلی پایلوت دانشگاه D8 خواهد بود، اضافه كرد: در این دانشگاه علاوه بر كشورهای اسلامی از كشورهای غیراسلامی هم دانشجو جذب می گردد.

وی حركت دانشگاه به سمت رفع نیازهای جامعه را یك از برنامه های مهم دانشگاه برای سال آینده دانست و اظهار داشت: دانشگاه باید با مسائل جامعه درگیر شود و پژوهش ها و رساله هایش به این سمت و سو سوق یابد و ارتباط با صنعت هم رشد بیشتری پیدا كند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تاكید بر اینكه برای سال آینده برنامه استقلال مالی دانشگاه را داریم، اضافه كرد: دانشگاه ها در نسل سوم به سمت دانشگاه های كارآفرین سوق پیدا می كنند.

وی از كسب رتبه 563 دانشگاه بوعلی در بین دانشگاه های آسیایی اطلاع داد و اظهار داشت: این دانشگاه در بین دانشگاه های جامع كشور هم رتبه 22 را داراست همینطور در میزان استناد به مقالات ISC رتبه 9 و میزان استناد به مقالات ESIنیز رتبه 3 را دارد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا از وجود 6 شركت دانش بنیان در این دانشگاه اطلاع داد و اظهار نمود: در سالجاری 578 مقاله ISI و 649 مقاله ISC و در حوزه اسكوپوس 604 مقاله توسط اساتید این دانشگاه انتشار یافته است البته به صرف آمار مقالات نباید استناد كرد و اصل مهم را ارتباط با صنعت و رفع مشكلات جامعه باید قرار دهیم.

محمدی فر درباره اموال ثبت نشده دانشگاه هم اظهار نمود: برخی اموال دانشگاه مشكلات قانونی دارد و ما هم برای پیگیری آنها نیاز به منابع مالی داریم اما از سال قبل شروع به ثبت در سامانه سادا كرده ایم و موارد مشخص شده هم ثبت شده است.

وی تاكید كرد: عدم تخصیص های به موقع دانشگاه در سال 91 و 92 منجر به بروز مشكلات مالی شده اما به جرأت می توان گفت دانشگاه از فعالیت های اصلی خود باز نمانده و جایگاه پژوهش خویش را حفظ نموده است و با برنامه در افقی روشن پیش می رود.

محمدی فر با اشاره به اینكه بودجه دانشگاه شفاف است به طوریكه در سالجاری 108 میلیارد تومان بودجه برای دانشگاه درنظر گرفته شده بود، اضافه كرد: بودجه این دانشگاه در لایحه بودجه سال آینده 12 درصد رشد داشته به طوریكه برای سال آینده 120 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه های دانشگاه بوعلی اشاره نمود و اظهار داشت: پروژه ساختمان دانشكده شیمی حدودا آماده است اما تجهیز گرمایش آن هزینه زیادی دارد تا با كیفیت های روز دنیا مطابق باشد به طوریكه فقط به منظور دفن زباله های صنعتی و تكمیل موتورخانه و تأسیسات این دانشكده به یك میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

محمدی فر اضافه كرد: با عنایت به نیاز به تجهیز اتاق ها، آزمایشگاه ها و دفن صنعتی زباله در این دانشكده، هزینه زیادی لازم است كه اگر تخصیص اعتبارات این حوزه تا تابستان صورت گیرد سال آینده شاهد بهره برداری از این دانشكده خواهیم بود.

وی با اشاره به اینكه پروژه بنیاد نخبگان به این دانشگاه اختصاص ندارد و فقط زمین آن به بهره بردار اجاره داده شده است، اظهار نمود: اولویت دولت اتمام پروژه های با پیشرفت بیش از 80 درصد است و آغاز پروژه های جدید همچون استادیوم علمی هم با احتیاط بیشتری انجام می گردد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا دولت را بدترین پیمانكار توصیف كرد و با اشاره به اینكه بخش خصوصی را باید وارد پروژه های خود كند، ادامه داد: علاقه مند به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی هستیم اما بخش خصوصی در محلی وارد می گردد كه سودبر باشد در صورتی كه پروژه های دانشگاهی چنین خصوصیت ندارد.




1397/01/07
14:01:17
5.0 / 5
5271
تگهای خبر: استاندارد , برتر , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است