گلایه رییس صندوق رفاه از عدم تخصیص به موقع بودجه:

چشم انتظاری 85 درصد دانشجویان برای دریافت وام شهریه

چشم انتظاری 85 درصد دانشجویان برای دریافت وام شهریه زارا: مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از عدم تخصیص به موقع وام شهریه دانشجویان گلایه نمود و اظهار داشت: هم اكنون 85 درصد دانشجویان شهریه پرداز چشم انتظار دریافت وام شهریه هستند و امیدورایم طی چند روز باقی مانده تا آخر سال این تخصیص اتفاق بیفتد.


مهندس ذوالفقار یزدانمهر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار نمود: متاسفانه سنگ بنای وام شهریه در سال های قبل درست گذاشته نشده و این نوع وام در ردیف تملك و ردیف های متفرقه قرار گرفته است، در حالیكه پرداخت وام شهریه جزو موارد اجتناب ناپذیر صندوق رفاه دانشجویان است.
رییس صندوق رفاه دانشجویان با تاكید بر اینكه 85 درصد دانشجویان دانشگاه ها شهریه پرداز هستند، اظهار داشت: هم اكنون با عنایت به وضعیت اقتصادی دانشجویان از بضاعت مناسب برخوردار نیستند حتی دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی، آزاد، شبانه و پیام نور هم متاسفانه به علت عدم پرداخت وام شهریه دچار مشكل هستند. البته ما تلاش كردیم با هم افزایی با سازمان برنامه و بودجه همینطور دولت در حد توان مشكلات دانشجویان را با پرداخت وام شهریه حل كنیم
وی در ادامه خاطرنشان كرد: سال 93 تخصیص وام شهریه به دانشجویان صفر بود. اما سال 94 در نتیجه نامه ای كه به رییس جمهور نوشتیم و پیگیری هایی كه از سوی وزاری علوم و بهداشت صورت گرفت حدود 40 میلیارد تومان اعتبار به صندوق برای پرداخت وام شهریه در نظر گرفته شد. این در شرایطی است كه سال 94 بالغ بر 200 میلیارد تومان فقط از درآمد اختصاصی صندوق وام شهریه به دانشجویان پرداخت شده است.
مشاور وزیر علوم تصریح كرد: به طور كلی طی سه سال اخیر توانستیم حدود 46 میلیارد تومان تخصیص وام شهریه بگیریم این در شرایطی است كه حدود 415 میلیارد تومان وام شهریه پرداخت كردیم.
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: تخصیص وام شهریه امسال تا به امروز صفر بوده است و علی رغم اینكه رییس سازمان برنامه و بودجه كشور نامه ای در این زمینه نوشتند و مبلغی هم تخصیص دادند. ولی هنوز این تخصیص به خزانه ابلاغ نشده است كه بخواهند آن را پرداخت كنند و متاسفانه در پیچ و خم سازمان برنامه و بودجه باقی مانده است.
مهندس یزدانمهر اطر نشان كرد: امیدوار هستم با توجه با فرصت باقی مانده برای آخر سال برای تخصیص وام شهریه اقدام گردد و بر مبنای اطلاعاتی كه داریم برای پرداخت آن تلاش جدی می گردد.
وی در مورد میزان تخصیص اعتبار صندوق رفاه دانشجویان امسال هم اظهار داشت: خوشبختانه اعتبار درآمد اختصاصی صندوق برای سال 96 به طور كامل محقق شده است اما در اعتبار عمومی حدود 70 درصد تخصیص داده شد كه 60 درصد آن در خزانه پرداخت و 10 درصد آن هنوز محقق نشده است و منتظر تخصیص تكمیلی و وام شهریه هستیم.



1397/01/03
12:09:13
5.0 / 5
4334
تگهای خبر: دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است