رییس دانشگاه خبرداد

انجام طراحی و اجرای اكو پارك در دانشگاه یزد

انجام طراحی و اجرای اكو پارك در دانشگاه یزد زارا: رییس دانشگاه یزد با اشاره به لزوم نهادینه كردن فرهنگ سبزاندیشی بین اقشار مختلف جامعه، اظهار داشت: طراحی و اجرای اكو پارك دانشگاه و هوشمند كردن دانشگاه در دانشگاه یزد انجام می گردد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، محمدصالح اولیا در آیین اختتامیه هفته دانشگاه سبز كه در دانشگاه یزد برگزار شد، خود جوش بودن برنامه های این هفته را یكی از مهمترین خصوصیت فرهنگ دانشگاه سبز دانست و بیان كرد: جذب مشاركت عمومی و تدوین برنامه ها بر حسب نیاز نقش مهمی در تأثیرپذیری بیش از پیش برنامه های فرهنگی ایفا می كند.
وی نهادینه كردن رفتار فرهنگی صحیح در دانشگاه ها را یكی از عاملان اصلی توسعه اجتماعی آینده عنوان نمود و اضافه كرد: دانشجویان امروز در حقیقت مربیان نسل های آینده كشور هستند و باید بیش از پیش در مسیر رفتارهای درست قرار بگیرند.
رییس دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت فرهنگ دانشگاه سبز بین جامعه دانشگاهی، اظهار داشت: دانش افراد جامعه و تغییر نگرش در مورد اهمیت حراست از محیط زیست با چنین اقداماتی محقق می گردد.
اولیاء با بیان این كه رفتار عمومی جامعه فقط با دانش اصلاح نمی گردد، خاطرنشان كرد: بحث استفاده بهینه از منابع در شرایط كنونی دغدغه جدی مسئولان، مردم و جامعه دانشگاهی است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه یزد بعنوان دانشگاه سبز در استان، اظهار داشت: زمینه اصلاح الگوی مصرف آب، برق، گاز و كاغذ در دستور كار جدی دانشگاه یزد قرار گرفته است.
وی تصریح كرد: كنترل هوشمند ساختمان های دانشگاه، تصفیه فاضلاب، اصلاح سیستم آبیاری و ساخت سازه پایدار از دیگر اقدامات در دستور كار دانشگاه یزد قرار گرفته است.
رییس دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه ساخت مهمانسرای سبز و ساختمان زمین پناه همچون برنامه های شاخص دانشگاه یزد بعنوان دانشگاه سبز است، اظهار نمود: طراحی و اجرای اكو پارك دانشگاه و هوشمند كردن دانشگاه در دانشگاه یزد انجام می گردد.
اولیاء در انتها با اشاره به لزوم همگانی كردن نهضت سبز اندیشی بین اقشار مختلف جامعه، اضافه كرد: امیدواریم بتوانیم طی دوره پنج ساله به اهداف دانشگاه سبز در دانشگاه یزد دست یابیم.




1396/12/23
14:37:14
5.0 / 5
5423
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است