آگاه سازی، گام نخست برای تحقق مدیریت سبز در دانشگاه است

آگاه سازی، گام نخست برای تحقق مدیریت سبز در دانشگاه است زارا: رییس پردیس علوم دانشگاه یزد با تبریك هفته دانشگاه سبز، اظهار نمود: دانشگاه سبز، مكانی است كه در آن تمامی بخش ها به حفظ محیط زیست و كاهش تولید آلاینده های محیطی كمك می نماید.



به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر «عباس بهجت» با تاكید بر تفكر سیستمی بر مدیریت دانشگاه در جهت تحقق مدیریت سبز، اضافه كرد: دانشگاه از تعدادی ساختمان و یك نظام ساختاری تشكیل شده است كه دارای سه بخش مهم كارمندان، استادان و دانشجویان است بنابراین برای هر گونه برنامه ریزی و تصمیم گیری نیاز است كه این سه گروه و بخش در كنار یكدیگر قرار گرفته و با هم مشاركت جدی داشته باشند .

عضو هیئت علمی دانشكده فیزیك افزود: منظور از این مشاركت و همراهی این است كه برای مدیریت سبز داشتن نمی گردد تنها یك تعدادی از افراد یا بخش های دانشگاه مشاركت داشته باشند و دیگران اطلاعی از آن نداشته باشند .

وی اظهار داشت: ازاین رو ابتدا باید یك آگاه سازی همه جانبه و كامل در زمینه مدیریت سبز در دانشگاه صورت بگیرد و سپس با داشتن هدفی واحد به سمت پیاده سازی مولفه های آن گام های موثر و جدی برداشته شود .

بهجت ادامه داد: افراد در این سیستم باید باور داشته باشند كه حتی خاموشی یك لامپ اضافی می تواند نقش و كمك بسزایی در كاهش تولید آلاینده های نیروگاه ها داشته باشد، اگر این امر به فرهنگ و باور افراد تبدیل گردد، می توان گفت گامی موثر در این راه برداشته شده است .

رییس پردیس علوم دانشگاه یزد با تاكید بر این كه برنامه ها و اهداف هفته دانشگاه سبز نباید در حد یك شعار باقی بماند، اضافه كرد: اگر در یك سازمان بخواهیم، هفته سبز داشته باشیم باید همه بخش های آن اعم از كاركنان و تك تك پردیس ها مشاركت داشته باشند.


1396/12/21
14:18:51
5.0 / 5
5245
تگهای خبر: دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است