یك فعال صنفی دانشگاه مطرح كرد؛

علت محرومیت از تحصیل ۵ دانشجوی علوم پزشكی شهید بهشتی

علت محرومیت از تحصیل ۵ دانشجوی علوم پزشكی شهید بهشتی زارا: به دنبال انتشار اطلاعیه ای روی سایت دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در مورد صدور حكم انضباطی برای یك دانشجوی دانشكده پرستاری این دانشگاه، ایسنا مبحث را از مسئولان و همینطور شورای صنفی دانشگاه پیگیر شد. در این زمینه یك فعال صنفی با اشاره به محرومیت دبیر شورای صنفی و ۴ دانشجوی دیگر دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: به علت برپایی تجمع غیرقانونی و اختلال در نظم دانشگاه و امور آموزشی دبیر شورای صنفی به مدت دو سال محرومیت در نظر گرفته شده و برای ۴ نفر از دانشجویان به علت جلوگیری از برپایی امتحان، یك سال محرومیت از تحصیل در نظر گرفته شده است.


مسعود هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: جزئیات زیادی به شكل كامل و به صورتی كه ما هم از آن آگاه باشیم، از جانب دانشگاه منتشر نشده است و تنها موردی كه می دانیم این است كه حكم اولیه برای دبیر شورای صنفی دانشگاه دو سال محرومیت از تحصیل بوده و دلیلی كه ذكر شده برپایی تجمع غیر قانونی در دانشگاه است كه باعث اختلال در نظم دانشگاه و امور آموزشی شده است.
وی ادامه داد: همینطور برای چهار نفر دیگر حكم در خصوص یك سال محرومیت از تحصیل داده شده است و دلیلی كه برای این حكم عنوان شده، جلوگیری از برگزاری امتحان بوده است كه به نظر می رسد صدور این احكام بیشتر ترساندن چشم بچه ها برای دنبال نكردن فعالیت های صنفی باشد.
این فعال صنفی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار نمود: دانشجویان پرستاری اعتراضات صنفی داشتند كه به علت سیاست های وزارت بهداشت صورت گرفت و به دنبال آن تجمعاتی را برگزار كردند و به علت همین برخی دانشجویان كه در تجمع حضور داشتند، در امتحانات شركت نكردند و امتحانات لغو شد و به این دلیل دانشگاه چنین حكمی صادر كرده است.
هاشمی با اشاره به اینكه با شروع به كار مجدد شورای صنفی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، مشكلات عدیده و محدودیت هایی برای فعالیت این شورا به وجود آمد، اظهار داشت: یكی از این مشكلات جلوگیری غیرقانونی از شركت دوباره دبیر سابق شورای صنفی در دوره جدید بود.
وی در ادامه با طرح این ادعا كه با عنایت به شرایط كنونی دانشگاه، طیف های مختلف دانشجو كه حتی به لحاظ فكری ممكن است خطوط فكری متفاوتی داشته باشند، متضرر می شوند، تصریح كرد: درواقع به علت اینكه بحث موضوعات صنفی در دانشگاه مطرح است، صدور چنین حكم های ناعادلانه و غیرمنطقی همه طیف های فكری سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب دانشگاه را به این فكر می اندازد كه "این حكم ها ممكن است بعدا گریبانگیر ما هم شود".
این فعال صنفی در انتها مدعی شد: رییس دانشگاه حدودا هیچ گونه مطالبه ای را از دانشجویان نمی پذیرد و از وقتی ایشان رییس دانشگاه شهید بهشتی شده اند، حتی یك جلسه با فعالین دانشجویی؛ چه از شورای صنفی و چه تشكل ها برگزار نكرده اند. ما عملا در دوره ریاست جدید دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی پاسخگو نبودن و نادیده گرفتن مطالبات دانشجویان در دانشگاه را شاهد می باشیم.
در همین زمینه، ایسنا با معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت وگویی انجام داده كه بزودی روی خروجی این خبرگزاری قرار می گیرد.



1396/12/13
17:32:05
5.0 / 5
5061
تگهای خبر: دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است