رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی علوم انسانی را ارتقاء دهد

دانشگاه آزاد اسلامی علوم انسانی را ارتقاء دهد زارا: رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: امیدواریم این دانشگاه، علوم انسانی را ارتقاء دهد و پایه تئوریك همه مبانی مان دچار تحول فرهنگی گردد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر علی اكبر ولایتی در گردهمایی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی كه امروز (چهارشنبه)، با حضور و سخنرانی دكتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد برگزار گردید اظهار نمود: مبحث فرهنگ در همه جای دنیا مسئله ای حساس است و پایه آموزش است، همه كشورهای غربی فرهنگ خودشان را دارند و تلاش میكنند آن را تحمیل كنند و هیچ آموزشگاهی بدون زمینه فرهنگی فعالیت نمیكند.
رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه ازاد اسلامی اظهار داشت: وقتی می گوییم به فرهنگ اهمیت داده شود، یعنی به فرهنگ خودی اهمیت دهید. ازاین رو وقتی می گوییم به فرهنگ اهمیت دهید، یعنی به فرهنگ اسلامی و ایرانی اهمیت دهید.
وی با اشاره به اهمیت محتوای كتاب غرب زدگی و بیان مواضع شیخ فضل الله نوری درباره اسلامی بودن مجلس و مشروع بودن نظام مشروطه، بر ضرورت اسلامی بودن فرهنگ تصریح كرد.
رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه ازاد اسلامی اضافه كرد: فرهنگ آموزشی ما از زمان دارالفنون به بعد غربی شد و امروز رها كردن جامعه شناسی، روان شناسی و تعلیم و تربیت از قید فرهنگ غربی، بسیار كار سختی است زیرا این قضیه در تار و پود فرهنگ آموزشی ما تنیده شده و بنابراین تاكنون آن طور كه باید موفق نبوده ایم. امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی علوم انسانی را ارتقا دهد و پایه تئوریك همه مبانی مان دچار تحول فرهنگی گردد.
ولایتی ادامه داد: تا زمانی كه علوم انسانی ما در جامعه شناسی از آگوست كنت، در روان شناسی از فروید و در تكامل از داروین نشات میگیرد و جایی برای معارف اسلامی وجود ندارد، فرهنگمان در دانشگاه دچار لنگی است.



1396/12/10
17:20:09
5.0 / 5
5038
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است