رئیس دانشگاه علمی كاربردی خبر داد

تصویب نظام صلاحیت حرفه ای در شورای اقتصاد مقاومتی

تصویب نظام صلاحیت حرفه ای در شورای اقتصاد مقاومتی زارا: رئیس دانشگاه علمی كاربردی از تصویب نظام صلاحیت حرفه ای در شورای اقتصاد مقاومتی اطلاع داد و اظهار داشت: با اجرایی شدن این نظام، هر فردی متناسب با شغل، مهارت و توانایی خود در كشور مشغول كار می گردد.



به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر محمدحسین امید در چهارمین كنگره ملی آموزش، مهارت، فناوری و اشتغال دانشگاه علمی كاربردی طی سخنانی با تاكید بر اینكه كمتر از 600 هزار دانشجوی مهارتی در كشور وجود دارد، اظهار داشت: تا آخر برنامه ششم یعنی سال 99 باید 30 درصد دانشجویان كشور مهارتی شوند؛ یعنی با احتساب بیش از 4 میلیون دانشجو باید یك میلیون و 200 هزار دانشجوی ما مهارتی باشد. این در شرایطی است كه هم اكنون كمتر از 15 درصد یعنی 600 هزار دانشجوی مهارتی در كشور وجود دارد.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: ظرفیت های دانشگاه علمی كاربردی و فنی حرفه ای به اندازه ای است كه بتواند یك میلیون و 200 هزار نفر دانشجو را بعنوان دانشجوی مهارتی تربیت كند، اما مشكلی كه وجود دارد این است كه به علت فرهنگ مدرك گرایی، استفاده ناصحیح از تحصیلات دانشگاهی امكان استفاده از این ظرفیت ها را گرفته است.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی از ضروری سازی در حوزه آموزش های مهارتی در كشور تصریح كرد و اظهار داشت: طی سال های اخیر، اتفاقات خوبی در این عرصه افتاده است، به صورتی كه گرایش به سمت آموزش های مهارتی افزایش پیدا كرده، ضمن اینكه اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در این عرصه بسیار بالا است.

دكتر امید تصریح كرد: هزینه تولید كار برای اشتغال فارغ التحصیلان دو دانشگاه علمی كاربردی و فنی حرفه ای بسیار كمتر از دانشگاه های دیگر است، به صورتی كه برپایه آمار اعلام شده هر فارغ التحصیل غیر مهارتی برای تولید یك شغل 300 تا 500 میلیون تومان بودجه نیاز دارد، اما فارغ التحصیلان مهارتی با كمتر از 10 درصد این رقم می تواند تولید اشتغال كند.

وی در انتها بر لزوم توجه به نظام صلاحیت حرفه ای در كشور تصریح كرد و اظهار داشت: اگر نظام صلاحیت حرفه ای وجود داشته باشد، هر فردی متناسب با شغل، مهارت و توانایی خود مشغول كار می گردد و آموزش های مهارتی هم به جایگاه اصلی خود برمی گردند. هم اكنون نظام صلاحیت حرفه ای در شورای اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده ولی هنوز ابلاغ نشده است.



1396/11/25
13:02:11
5.0 / 5
4439
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , تولید , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است