مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد:

اگر سراغ تغییرات فرهنگی نرویم دچار مشكل خواهیم شد

اگر سراغ تغییرات فرهنگی نرویم دچار مشكل خواهیم شد زارا: مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار داشت: چنانچه سراغ تغییرات فرهنگی نرویم بطور قطع در آینده دچار مشكل خواهیم شد.


علی سلطانی در میزگرد مطالبات نسل چهارم انقلاب اسلامی كه در محل خبرگزاری ایسنا-منطقه خراسان برگزار شد، اظهار نمود: متاسفانه خیلی از اوقات احزابی كه باید به نفع منافع ملی فعالیت كنند، به نفع منافع حزبی و شخصی خود فعالیت و همیشه از جوانان و نوجوانان به عنوان پیاده نظام های اهدافشان استفاده می نمایند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان كرد: باید برویم در مدارس راهنمایی و دبستان سنگرها را فتح نماییم چون كه امروز نسل پنجم انقلاب جا پای بیست ساله ها گذاشته است و باید آن ها را درك نماییم و بدانیم كه بیشتر از سن خود می فهمند. اگر جریان انقلاب به این سمت نرود بطور قطع در 10 سال آینده با چالش های بزرگی مواجه خواهیم شد.

سلطانی با بیان این مطلب كه چنانچه سراغ تغییرات فرهنگی نرویم بطور قطع در آینده دچار مشكل خواهیم شد، تصریح كرد: امر به معروف و نهی از منكر می تواند راهگشای ما باشد اما متاسفانه در این جریان نگاه ها به سمت نهی از منكر می رود غافل از اینكه اگر امر به معروف ترویج پیدا كند دیگر كسی به سمت منكر نمی رود اما چنین نگاهی وجود ندارد و برخوردهای سلیقه ای و شلاقی با این جریان می گردد.

وی عنوان كرد: نسل اول و دوم انقلاب كه بنیانگزار نظام بودند و سپس جنگ را به پیش بردند و نسل سوم و چهارم امروز در انتظار گرفتن كرسی های مدیریتی كشور هستند كه این اتفاق نیفتاده و چنانچه به صحبت های رهبر معظم انقلاب نگاه شود متوجه می شویم كه ایشان نگاه ویژه ای به نسل دارند و بارها تاكید كرده اند كه این نظام، انقلاب جوانان است و این جوان ها هستند كه كشورها را به سمت جلو پیش می برند اما متاسفانه دیدگاه مدیران اجرایی كشور این نیست و با ذكر دلایلی مانند دوران آزمون و خطا گذشته است، كماكان بر بكارگیری نسل های قبلی اعتقاد دارد.

این فعال دانشجویی تصریح كرد: مدیران كنونی كشور نهایتا 10 سال دیگر می توانند فعالیت كنند و ناخواسته باید جای خویش را به نسل سوم و چهارم كشور بدهند اما این نگرانی وجود دارد كه جوانان بدون اینكه در رده های میانی فعالیت و تجربه كسب كرده باشند به یك باره در راس سیستم ها قرار گیرند كه این امر می تواند به انقلاب صدمه برساند.

سلطانی در تحلیلی درباره چگونگی اتفاق افتادن انقلاب بیان كرد: جریان اسلامی در دوران پیش از انقلاب هم از قدرت بهره مند بود و این امر را نه تنها در دوره محمدرضا كه در دوران رضاشاه هم می توان دید.

وی اضافه كرد: با عنایت به اسناد مكتوب، محمدرضا پهلوی خویش را آدم مقیدی به اسلام می دانست و از سویی از جریان اسلامی هم ترس داشت و مرتبا به دیدار آیت الله بروجردی در قم میرفت و مستندهایی وجود دارد كه ارادت خاصی به آیت الله بروجردی داشته و بنا بر روایت اطرافیان شاه، از آیت الله بروجردی به عنوان مرجع تقلید و نماینده قشر اسلامی حساب می بردند. اما بعد از كودتا كم كم شاه از جریان اسلامی فاصله گرفت كه برخی معتقدند اطرافیان شاه و غرایض درونی اش سبب این اتفاقات بود.

سلطانی ادامه داد: در فضای بعد از كودتای سال 1328 كه شاه قدرت نظامی مطلق منطقه محسوب می شد و رو به سركوب های بیشتر آورده بود و كسی قدرت عرض اندام مقابل شاه را نداشت، امام خمینی(ره) در این خفقان علم بیداری اسلامی را به دست گرفتند و انقلاب را مطرح نمودند. در این بازه زمانی جریان های مخالف زیادی حضور دارند اما تنها كسی كه ایدئولوژی دارد امام است و گروه های دیگر فعالیت می نمایند اما درباره ایدئولوژی صحبت نمی كنند و بیشتر به سمت ترور و... كشیده شده اند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار نمود: محكم ترین جریانی كه در آن دوران فعالیت می كرد جریان اسلام خواه بود و این را می توان از تصاویری كه از انقلاب وجود دارد متوجه شد. بخصوص این مسئله در بین خانم ها ظهور بیشتری دارد. ازاین رو گروه های دیگر اعم از چپ، حزب توده، ملی خواه ها، آزادی خواه ها و... خویش را به جریان امام و اسلام خواه سوق دادند و از ظرفیت و پتانسیل این جریان استفاده كردند.

سلطانی تصریح كرد: امام خمینی(ره) زمانی كه در تبعید عراق بودند كتاب ولایت فقیه را نوشتند و نشان داده است نگاه امام به حكومت اسلامی در دوران تبعید دیده می گردد و این كه گفته شود امام برنامه ای برای این جریان نداشتند صحیح نیست. امام خمینی(ره) پایه های حكومت اسلامی را در دوران تبعید در تركیه و عراق نوشتند و پس از انقلاب بنظر می آید جریان های مختلف و افراد ذی نفوذ باتوجه به شرایطی كه وجود داشت امام را به سمت جمهوری اسلامی بردند و شاید نگاه حضرت امام حكومت اسلامی بود اما وقتی می بینند در زمان حضرت علی(ع) هم در زمان هایی مردم حرف امام را گوش نمی دهند ازاین رو تلاش می كنند باتوجه به شرایط موجود نظریه را تطبیق دهند و می گویند جمهوری اسلامی نه یك كلمه بیشتر و نه یك كلمه كمتر.

این فعال دانشجویی بیان كرد: در سال 60 اتفاقی افتاد و اكثریت مردم به فردی بنام بنی صدر رای دادند كه نمیتوان گفت اسلام گراها از او حمایت می كردند و خیلی از ایدئولوژی های بنی صدر اقتصادی بود و این نشان داده است نخستین بحرانی كه مردم پیش از انقلاب با آن مواجه بودند اقتصاد بوده است. باآنكه نگاه اسلام گراها سیاسی و نگاه حكومت اسلامی بوده اما نگاه عوام اقتصادی می باشد.

سلطانی اضافه كرد: شاید در دهه 40 تورم صفر بوده اما تورم صفر و ثابت ماندن آن همانند وضع كنونی كشور سبب فشار به قشر ضعیف جامعه می گردد.

وی تصریح كرد: شاهد این هستیم كه ایدئولوژی اسلامی در دهه 60 رشد پیدا كرد و در این دهه جریان انقلاب همانند شهید مطهری و بزرگان دیگر با تالیف كتب رو به ترویج ایدئولوژی انقلاب اسلامی آوردند و شاهد این هستیم كه بعد از اتفاقاتی مردم مقابل بنی صدر می ایستند. اگر بنی صدر جریان اكثریت بود كه جریان اقلیت نمی توانست بر آن غلبه كند و چنین چیزی امكان ندارد كه اقلیت بر اكثریت غلبه كند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: تا زمانی كه امام بودند خیلی ها نمی توانستند برخی حرف ها را بگویند چون كه امام قاطع و محوریت بودند و اصطلاحا كسی سبب مرگ سیاسی خودش نمی شد اما بعد از فوت حضرت امام(ره) خیلی ها كه امروز هم نمونه شان وجود دارد و تحت عناوین غرب زده یا متوسل به جریان غرب ابراز عقیده كردند.

وی با اشاره به شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" بیان كرد: این شعاری است كه پیش از انقلاب آغاز شد و بعد از انقلاب هم از پایه های اصلی كشور بوده و نباید این شعار را جدا جدا و سلیقه ای بررسی كرد. این استقلال و آزادی برای حفظ جمهوری اسلامی هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: این استقلال و آزادی می بایست برای جمهوری اسلامی باشد نه این كه هركدام به سمتی بروند كه ضرری متوجه جمهوری اسلامی شود.

وی تصریح كرد: در زمینه استقلال نباید به سمتی برویم كه از باب استقلال منزوی شویم و همینطور یكی از مسائل مهم این حوزه استقلال ارضی و حفظ تمامیت ارضی كشور است. از طرفی می بایست در نیازهای اساسی كشور حتما خودكفا باشیم تا استقلال كشور بوسیله دشمنان زیر سوال نرود. كشوری همانند عربستان حتی آب نوشیدنی خویش را وارد می كند، چنانچه واردات آب به این كشور قطع شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

این فعال سیاسی اصولگرا بیان كرد: همینطور زمانی كه از آزادی صحبت می نماییم باید دقت نماییم كه این آزادی فقط آزادی های مدنی، اجتماعی و سیاسی نیست و در حوزه اقتصادی هم می بایست آزادی ملاك باشد چون كه به عنوان مثال در پیش از انقلاب حزب توده آزادی اقتصادی و تقسیم بندی مساوی را قبول نداشته و این آزادی در اقتصاد هم مطرح می گردد.

سلطانی اظهار داشت: در فضای فعلی جمهوری اسلامی، هر زمان كه می بینیم استقلال و آزادی از یك میزانی خارج می شوند كه برای كشور مناسب نمی باشد، رهبر معظم انقلاب ورود پیدا می كنند و تذكراتی را می دهند. درمورد آزادی تجمعات و راهپیمایی ها اگر بیان شده كه می بایست مجوز دریافت شود برای حفظ نظم در همان جامعه اسلامی است و در واقع آزادی یك چارچوبی دارد.

وی اظهار نمود: شعار " نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی " یك ایدئولوژی و گفتمان است برای حفظ عقیده و اعتقاد، نه این كه صرفا برای ارتباطات ما با سایر كشورها باشد. ارتباط های ما با كشورهایی همانند چین و روسیه مصداق بارز همین شعار است. اگر كمك در زمینه پایگاه هوایی به روسیه می شود، به این دلیل است، زمانی كه یك گفتمان در منطقه ای قدرت اول می شود، استفاده از تمامی ابزارها برای پشتیبانی از این گفتمان از بین رفتن تمامیت ارضی و استقلال محسوب نمی گردد. او آمده در كشور من برای گفتمان مقاومت مبارزه می كند.



1396/11/23
14:14:11
5.0 / 5
4592
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است