چرا راننده های اسنپ اصرار به پرداخت نقدی كرایه دارند؟

تسویه حساب روزانه در اسنپ، واقعیت یا دروغ

تسویه حساب روزانه در اسنپ، واقعیت یا دروغ زارا: از مكالمه های روزمره مردم و صحبت های آنها در شبكه های اجتماعی برمی آید، برخی رانندگان اسنپ كه به نظر می رسد تعدادشان هم كم نیست از مسافران خود درخواست می كنند كرایه شان را نقدی پرداخت كنند.



به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اغلب این افراد درباره اینكه چرا اصرار به دریافت كرایه نقدی دارند می گویند كه اسنپ پولشان را دیر به دیر می دهد. از طرفی اسنپ ادعا می كند كه پرداخت های رانندگان به صورت روزانه انجام می گردد و هر روز با رانندگانش تسویه حساب می كند. در ادامه صحبت های مدیر مالی اسنپ و همینطور چند راننده این سامانه را در این باره می خوانید.
حواله پایاپای بین بانكی
اسنپ هنگام ثبت نام رانندگان از آنها می خواهد كه شماره شِبا (شناسه بانكی ایران) خویش را در اپلیكیشن رانندگان وارد كنند. از این شناسه برای پرداخت های بین بانكی استفاده می گردد. ازاین رو اسنپ برای تصفیه كرایه های آنلاین از پرداخت بین بانكی استفاده می نماید.
طبق گفته حسین جودكی، مدیر مالی اسنپ، پرداخت های بین بانكی اسنپ بر مبنای پرداخت پایا و طبق قوانین و روال بانك مركزی انجام می گردد.
جودكی در مورد فرآیند تصفیه حساب با رانندگان می گوید: «فرآیند تصفیه حساب طبق روال بانك مركزی در ساعات بامدادی هر روز انجام می گردد. ما ریز جزئیات و مبلغ هر حساب را در اختیار بانك مبدا قرار می دهیم. در ساعات ابتدایی ظهر همان روز پول رانندگان از حساب اسنپ كسر و وارد چرخه تصفیه حساب بین دو بانك مبدا و مقصد می گردد.»
او در پاسخ به این سوال كه چرا در ایام تعطیل پرداخت ها صورت نمی گیرد بیان می كند: «از آن جا كه پرداخت پایا یك پرداخت بین بانكی است، و بانك ها در ایام تعطیل كار نمی كنند، پرداخت در ایام تعطیل صورت نمی گیرد. طبق قانون جدید بانك مركزی، اكنون فرآیند تسویه حساب كاربران راننده تسهیل شده است و روز پنج شنبه هم تسویه حساب با آنها انجام می گردد.»
رانندگان اسنپ چه می گویند؟
برای اینكه مبحث شفاف شود، به سراغ چند راننده اسنپ می رویم و از آن ها در مورد پرداخت های آنلاین و تسویه حساب اسنپ پرس وجو می نماییم. هر راننده نظر متفاوتی دارد، یكی از راننده ها می گوید: «كسی كه با ماشین كار می كند یعنی به پول روزانه نیاز دارد. ما كارمند نیستیم كه یك ماه صبر نماییم تا حقوق بگیریم. آمدیم و من در خیابان تصادف كردم. مسافر باید كرایه را نقدی پرداخت كند كه ما به همچین مشكلی برنخوریم.»
راننده دیگری در جواب این سوال كه آیا اسنپ چند روز یك بار و با تاخیر پول راننده ها را پرداخت می كند می گوید: «تا به حال با چنین موضوعی برخورد نكرده ام. من همیشه پول روز قبل را فردای آن روز گرفته ام. البته برای من روش قبلی كه پرداخت ها یك روز در بین انجام می شد مناسب تر بود و سبب می شد پولم جمع شود.»
مدیر مالی اسنپ درباره صحبت های ضدونقیض راننده ها درباره پرداخت یا عدم پرداخت پولشان به صورت روزانه می گوید: «طی روزهای گذشته نظام بانكی كشور دستخوش تغییراتی شده و بر مبنای این تغییرات چرخه های پایا كه ۷ مرتبه بود به یك مرتبه تقلیل پیدا كرده است. بدین سان از این پس تمام پرداخت ها راس ساعت ۱۵: ۴۵ به بانك مقصد می رسد و اغلب رانندگان ما حدود ساعت ۱۶ پولشان را دریافت می كنند. اگر راننده ای وجود دارد كه پولش را همان روز دریافت نمی كند ضمن عذرخواهی باید بگویم كه این مشكل به بانكش -كه همان بانك مقصد است- برمی گردد. اگر بانك فرآیند تصفیه بین بانكی را در آن ساعت انجام ندهد، پرداخت به روز بعد موكول می گردد.»

1396/11/19
13:28:06
5.0 / 5
5538
تگهای خبر: بانك , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است