معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم :

كارویژه دانشگاه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است

كارویژه دانشگاه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است زارا: معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: دانشگاه تنها یك نهاد علمی نیست، بلكه كار ویژه و مأموریت این نهاد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است و بنا براین است كه دانشجویان در این مكان زندگی كردن را بیاموزند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، غلامرضا غفاری امروز در جشن انقلاب ویژه دانشگاهیان دانشگاه شهركرد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار نمود: انقلاب اسلامی با شجاعت افرادی كه برای پیروزی تلاش كردند، به دست آمد و دستاوردهای بسیاری داشته و مجموعه های مختلف در آن صاحب نقش بودند و دانشگاهیان هم نقش بی بدیلی در این تحول داشتند.
غفاری تصریح كرد: دانشگاه بعنوان یك سرمایه و یك مجموعه كه همواره بر اساس عقلانیت و هوشیاری عمل كرده است نقش فعالی در توسعه كشور دارد اما باید این نكته را هم در نظر گرفت كه برای هر تحولی باید «نقد خویشتن» صورت گیرد.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینكه دانشگاه در عین موفقیت باید خویش را نقد كند، خاطرنشان كرد: هر تحولی باید بر اساس شرایط آن دهه تحلیل شود و نقصان های آن را به نقد گذاشت.
غفاری خاطرنشان كرد: دانشگاه تنها یك نهاد علمی نیست، بلكه كار ویژه و مأموریت این نهاد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است و بنا بر این است كه دانشجویان در این مكان زندگی كردن را بیاموزند.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینكه دانشگاه نسل چهارم دانشگاهی است كه نسبت به محیط پیرامون خود احساس مسئولیت كند، اظهار داشت: همانگونه كه شهروند مسئول، فردی مطالبه گر و متعهد به وظایف خود است، دانشگاه هم باید در تحقق این امر موثر واقع شود.
غفاری اظهار نمود: سیاست دیگر دانشگاه علاوه بر تربیت نیروی علمی، پرورش نیروی تربیتی هم هست، به شكلی كه دانشگاه باید دانشجوی مسئول، آگاه و ناقد تربیت كند.
وی بیان كرد: نهاد دانشگاه در فرآیند توسعه پایدار مطرح است یعنی دانشگاه به مسائل زیست محیطی حساس است و تنها به دنبال تربیت فارغ التحصیل نیست.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بان اینكه دانشگاه موثر دانشگاهی است كه در آن دانشجویان و اساتید و كاركنان با یكدیگر تعاملات صحیح و مناسب داشته باشند و اعتماد اجتماعی میان آنان وجود داشته باشد، تصریح كرد: امروزه به علت فراگیر شدن آموزش، دانشجویان آن گونه كه باید جایگاه خویش را نمی دانند.
غفاری با اشاره به اینكه اكنون حاكمیت مسئولیتی را عهده دار است اما نباید تمام مسئولیت را به عهده دولت گذاشت، اظهار نمود: شهروندان فعال كه می خواهند عاملیت انسانی به درستی در آن ها شكل گیرد باید به دنبال كسب مهارت باشند. دانشجویان هم باید با كسب مهارت جانبی لازم در كنار تحصیل، برای كسب شغل آینده خود تلاش كنند.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تصریح كرد: انقلاب اسلامی اكنون در دوران بلوغ است اما این بلوغ به معنای تكامل نیست و باید اصلاح ضعف ها هم در دستور كار قرار گیرد كه امید است با تعامل و گفت و گو با یكدیگر شاهد موفقیت های بیشتر در جامعه باشیم.



1396/11/17
15:46:01
5.0 / 5
4411
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است