معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جمع خیرین سلامت كاشان:

۴۱ پروژه نیمه تمام خوابگاهی در كشور ردیف بودجه ندارند

۴۱ پروژه نیمه تمام خوابگاهی در كشور ردیف بودجه ندارند به گزارش زارا معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جمع خیرین سلامت كاشان اظهار داشت: ۴۱ پروژه نیمه تمام در كشور داریم كه متاسفانه ردیف بودجه ندارند و حتی برنامه ریزی برای واگذاری به بخش خصوصی نشده است.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری در جریان سفر استانی به کاشان و بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کاشان، امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه در جمع خیرین سلامت منطقه کاشان حضور یافت.
وی در این جلسه که در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، اضافه کرد: وزارت بهداشت از هر فعالیت خیرین گرامی حمایت می کند و متعهد می شود دو برابر حمایت خیرین، کمک نماید.
لاری ابراز امیدواری کرد: امیدواریم راه اندازی خوابگاه خیرساز شروع حرکت خیری در کل کشور باشد تا خیرین گرامی در این راه قدم بردارند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از خیرین اظهار داشت: شهداء و خیرین قابل تعظیم و به رنگ خدا و خدایی هستند.
ایشان در ادامه ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه خاطرنشان کرد: باوجود اینکه ویروس کرونا ناشناخته بود و تجربه برای مقابله و جلوگیری از آن کم بود ولی کاشان توانست بیماری را کنترل کند.
معاون وزیر، کنترل این بیماری را در کاشان مرهون تلاش و همدلی پرسنل حوزه سلامت، خیرین، مردم و ارگان ها و سازمان ها دانست و تصریح کرد: متاسفانه استان قم درحال حاضر شرایط خوبی در این راستا ندارد و برخی از استان ها ترس از موج سوم هست، بطور قطع با این همدلی می توان بیماری را کنترل کرد.
دکتر لاری، ضمن تقدیم پیام تشکر و خداقوت از جانب وزیر بهداشت، در مورد شرایط خوابگاهی اظهار داشت: ۴۱ پروژه نیمه تمام در کشور داریم که متاسفانه ردیف بودجه ندارند و حتی برنامه ریزی برای واگذاری به بخش خصوصی نشده است.
وی خوابگاه را بهترین محل و بستر برای کارهای فرهنگی عنوان نمود و اضافه کرد: خانواده ها با عنایت به مشکلات اقتصادی شرایط اجاره خانه برای فرزندان دانشجوی خود ندارند و ترجیح می دهند فرزندانشان در محل امن در خوابگاه اسکان داده شوند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: پیش از بحران اقتصادی اخیر پروژه های عمرانی خوابگاهی با حدود ۷ یا ۸ میلیارد تومان به سرانجام می رسید ولی هم اکنون به ۳۵ میلیارد تومان نیاز است.
وی، با اشاره به اینکه نگاه وزارت بهداشت با تراکم کاری بیشتر به بحث بهداشت و درمان بوده، افزود: حوزه های دانشجویی و فرهنگی مغفول مانده و تیم ما در این زمان تلاش خویش را روی این مورد گذاشتند.
لاری، ایجاد دانشگاه، خوابگاه و فعالیت در زمینه سلامت را سعادتی بزرگ دانست و اظهار داشت: کسانی که به بیماران خدمت می دهند باید محل زندگی خوبی داشته باشند تا سلامت جسمی و روحی بیماران را ارتقاء دهند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه اغلب خوابگاه ها در کشور فرسوده است، اضافه کرد: راه اندازی خوابگاه کار فرهنگی مهمی است که به دانشجو می آموزد تا آینده در کار خیر قدم بردارد.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آرزوی خویش را در دوران بازنشستگی خدمت در جمع خیرین سلامت عنوان نمود.
به گزارش مفدا، در انتها این نشست از خیرین سلامت بخصوص خیرین گرامی که در زمینه مقابله با کرونا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اقدامات برجسته ای انجام داده اند، تقدیر گردید.




منبع:

1399/06/28
21:54:53
5.0 / 5
1233
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , بهداشت , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است