معاون فرهنگی وزارت علوم خبرداد

جشنواره های حركت و رویش مجازی شدند

جشنواره های حركت و رویش مجازی شدند معاون فرهنگی وزارت علوم ضمن تشریح روند برگزاری مجازی دو جشنواره های دانشجویی حركت و رویش اظهار داشت: برگزاری مراسم محرم در دانشگاه ها تابع نظر ستاد ملی كرونا است.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در نشست خبری تشریح جزئیات برگزاری دو جشنواره رویش و حرکت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در مورد روند برگزاری این دو جشنواره اظهار نمود: آئین افتتاح جشنواره بین المللی حرکت ۱۹ مردادماه و اختتامیه آن ۲۱ مردادماه با برگزاری نمایشگاه در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می گردد.
وی ادامه داد: برای این جشنواره در مجموع ۱۵۴۸ اثراز ۱۰۴ دانشگاه دریافت و برای داوری ارسال شد که در حوزه های انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، بخش ویژه، کتاب، اختراع، دانشگاه و بخش انجمن پویا، داوری خواهند شد.
دکترغفاری درمورد تفکیک شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی حرکت اظهار داشت: مجموعه آثار دریافتی در این جشنواره به تفکیک ۲۹ درصد علوم مهندسی، ۲۷ درصد علوم انسانی، ۱۵ درصد علوم پایه، ۱۷ درصد علوم کشاورزی و همینطور ۸ درصد هنر و معماری است و در بخش بین المللی نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو از کشورهای مختلف و دانشگاه های مختلف ثبت نام کردند که ۱۶۵ اثر برای بخش نمایشگاهی ثبت شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تشکر از همکاران حوزه سلامت، اضافه کرد: در جشنواره بین المللی حرکت هر دانشگاهی غرفه خویش را در دانشگاه الزهرا (س) خواهد داشت و این جشنواره یک جشنواره بین المللی است که از خصوصیت های ممتاز این جشنواره همین شأن بین المللی آن است و در این راستا ۳۰ هزار دانشجو از ۱۲۷ کشور جهان در این جشنواره ثبت نام کرده اند و ۱۶۵ اثر از دانشگاه های خارجی در بخش نمایشگاهی این جشنواره برای عرضه پوستر انتخاب شده اند.
او همینطور درمورد هشتمین جشنواره ملی رویش هم اعلام نمود: این جشنواره انعکاسی از فعالیتهای کانون های دانشگاهی است که اختتامیه آن ۲۷ مرداد ماه در دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود و در این مجموعه هم عمده دانشجویان و حدود ۵۴۰۰ کانون در این جشنواره شرکت داشتند و ۱۶۴۰۰ فعالیت ثبت شده که در قیاس با جشنواره های قبلی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده وهمچنین ۴ کارگاه آموزشی هم در نظر گرفته شده که یکی در مورد مسئولیت های اجتماعی در فضای دانشجویی و حوزه تئاتر دانشجویی است.
دکترغفاری درمورد برگزاری برنامه های عزاداری هیأت ها و مراسم ماه محرم در دانشگاه ها اظهار داشت: حضور دانشجویان در این مراسم ها بستگی به نظر ستاد ملی کرونا دارد و آخرین ابلاغیه ای که در این خصوص ابلاغ گردیده، این است که تجمع بیشتر از ۱۰ نفر در دانشگاه ها ممنوع می باشد و اجتماعات تشکیلاتی قابل برگزاری نیست.
در ادامه این نشست خبری مهندس محمدهادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سخنانی اظهار نمود: خوشبختانه علیرغم شرایط دشوار ناشی از شیوع بیماری کرونا در این دوره شاهد مشارکت بی نظیر کانون های فرهنگی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در بخش. های مختلف این جشنواره بوده ایم.
وی افزود: دستورالعمل برگزاری جشنواره رویش در آبان ماه سال قبل به رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ گردید.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: بعد از ابلاغ دستورالعمل جشنواره، بخش دانشگاهی جشنواره رویش در نیمی از دانشگاه ها برگزار گردید.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه برنامه ریزی به منظور برگزاری جشنواره ملی رویش متناسب با شرایط کرونایی از چند ماه قبل آغاز شد، افزود: فراخوان ثبت آثار و فعالیتهای کانون های فرهنگی از ۲۰ تیر ماه سالجاری منتشر و بعد از یک مرتبه تمدید، سرانجام بامداد روز ۶ مرداد ماه به اتمام رسید.
عسکری در ادامه اظهار داشت: در این دوره ۵۳۶۸ کانون فرهنگی در جشنواره شرکت نموده و بیشتر از ۱۶ هزار فعالیت را در ۴ حوزه و ۲۳ مبحث کانونی در سامانه جشنواره به ثبت رسیده است.
وی افزود: در بخش آثار جشنواره، بیشتر از ۸۰۰ «اثر فردی» شامل شعر و ادبیات، صنایع دستی، هنرهای تجسمی فیلم نامه، نمایش نامه و موسیقی ارسال و بیشتر از ۱۴۰ «اثر گروهی» شامل فیلم کوتاه، تئاتر، موسیقی به دبیرخانه واصل شده است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: ۱۰۰ ایده کانونی جهت شرکت در بخش «ایده های برتر» و ۸۰ نفر از فعالان کانونی بعنوان «چهره موفق کانونی» در سامانه جشنواره ثبت شده است.
عسکری اضافه کرد: در این مرحله از جشنواره و با آغاز فرایند داوری، بیشتر از ۹۰ نفر از برجسته ترین استادان، صاحب نظران و فعالان موضوعات در رابطه با رشته های جشنواره دعوت به عمل آمده تا نسبت به داوری و ارزیابی آثار و فعالیتهای کانونی همکاری نمایند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تدارک دبیرخانه جشنواره به منظور نمایش آثار واصله در چارچوب نمایشگاهی اظهار نمود: با عنایت به شرایط شیوع بیماری کرونا بخش نمایشگاهی و کارگاه های توانمندسازی این جشنواره به صورت مجازی برگزار می گردد.
عسکری در انتها از برگزاری جشنواره ملی رویش در ایام ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه سالجاری به صورت بر خط اطلاع داد و تصریح کرد: در این دوره از جشنواره و به منظور پاسداشت تلاش ها و خدمات پرارزش جهادگر شهید «حسین علی مرادی»، آئین تجلیل از خانواده گرانقدر این شهید بزرگوار هم برگزار می گردد.



1399/05/15
21:58:16
5.0 / 5
1969
تگهای خبر: آموزش , ارز , برتر , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است