نمكی:

برخی اساتید پل ارتباطی نخبگان با مرزهای خارج می باشند

برخی اساتید پل ارتباطی نخبگان با مرزهای خارج می باشند به گزارش زارا وزیر بهداشت با بیان این ادعا كه برخی اساتید پل ارتباطی بین دانشجویان و نخبگان با مرزهای خارج از كشور هستند، اظهار داشت: متاسفانه بعضی از این اساتید همزمان كه اینجا هستند دلی به بیرون از مرزها بسته و دنبال ایجاد فضا به منظور زندگی در خارج می باشند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در اختتامیه سیزدهمین جشنواره کشوری شهید مطهری که به صورت مجازی برگزار شد، نقش معلمان و اساتید در تربیت دانشجویان را بسیار مهم و موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت: یک معلم خوب باید بداند چه می آموزد و با چه وسیله ای و در چه زمانی و برای چه جایگاهی از عرضه خدمت دانشجو تربیت می کند.
وی در ادامه با تاکید بر این که یک معلم خوب باید دلبستگی به این دانشجویان آب و خاک کشور ایجاد کند خاطرنشان کرد: متاسفانه اسطوره های این گونه در دانشگاه های ما کم است. ما خودمان از معلمانمان یاد گرفتیم که به این آب و خاک و برای خدمت به مردم ماندگار باشیم. نخستین رکنی که باید بدانیم این است که معلمی کار انبیاء است. معلمی که بتواند دانش آموخته توسعه یافته تربیت کند باید خود عاشق باشد. معلم عاشق دانشجوی عاشق مردم و عاشق خدمت تربیت می کند. در واقع یک معلم خوب باید خود منور به نور معرفت باشد. اگر معلمی بخواهد علم و کلامش در دانشجو اثر کند باید معرفت داشته باشد. معلم خوب باید بداند آنچه می آموزد اثرگذار می باشد و علم نافع دارد.
دکتر نمکی تصریح کرد: امروز برخی معلمانی داریم که پل ارتباطی بین نخبگان کشور و بیرون از مرزها هستند یعنی همزمان که اینجا هستند دلی هم برای بیرون از مرزها به منظور ایجاد فضا به منظور زندگی کردن بسته اند.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه این چه تفکری است که نخبگان کشور را به کشور دیگر هدایت نماییم، اظهار داشت: اینکه معلمان بخواهند پل ارتباطی بین دانشجویان و نخبگان با خارج از کشور ایجاد کنند عادلانه نیست.
نمکی افزود: امروز با وجود همه بحث ها و تنگناها ما رشد قابل توجهی در نیروی انسانی کشور داشته ایم. ما با کمک محققان دانشگاه ها توانستیم در شرکت های دانش بنیان ثروت خلق نماییم به صورتی که در طول کمتر از دو ماه توانستیم در دانشگاه های علوم پزشکی از یک واردکننده به یک تولید کننده و حتی صادر کننده تبدیل شویم بگونه ای که هم اکنون تجهیزات پزشکی مدرن را صادر می نماییم. ضمن اینکه در کمتر از دو ماه توانستیم بیماری کووید ۱۹ را بگونه ای مهار نماییم که از خیلی از کشورهای پیشرفته جهان هم جلوتر باشیم.
وزیر بهداشت تاکید کرد: درود می فرستم به مدافعان سلامت که در راه حفاظت از جان مردم، جان خویش را از دست دادند. کووید ۱۹ شرایط جدیدی را بر ما تحمیل کرده است که نمی توان دیگر مثل گذشته دیدار با اساتید دانشگاه های علوم پزشکی را تازه کرد.
نمکی تصریح کرد: برنامه های توسعه از قبل و پس از انقلاب وجود داشته است اما نگاه امروز توسعه یافتگی به مفهوم توسعه یافتگی نیروی انسانی است. انسان توسعه یافته را هدف توسعه می دانند. توسعه زیر ساخت ها به تنها توسعه یافتگی کشور محسوب نمی گردد.
به گفته وی، مهمترین ابزار توسعه یافتگی چیزی جز آموزش نیست. وزیر بهداشت اضافه کرد: مهمترین عامل این آموزش استادان و نیروی انسانی است. چه توسعه کمی و چه توسعه کیفی باید به تربیت انسان توسعه یافته منجر شود و با چیزی جز معلم توسعه یافته محقق نمی گردد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: آنچه به دست آمد از غیرت و همت و دانش بزرگان دانشگاه های علوم پزشکی بود. با این که در ابتدای کرونا خطر آنرا برای سالمندان عنوان کرده بودیم اما پیشکسوتان علوم پزشکی با وجود محدودیت در پوشش های حفاظتی دل به آتش کرونا زده بودند و می گفتند که ما باید در میدان باشیم.
نمکی از دانشگاه های علوم پزشکی تقاضا کرد که در همه قسمت های آموزش علوم پزشکی بازبینی کنند و اضافه کرد: باید این راه را با همت نخبگان علوم پزشکی طی نماییم.
وی اظهار داشت: باید دانشجو جامعه محور و درد آشنا تربیت نماییم تا در نظام عرضه خدمت نقش آفرینی کنند. نیازمند تربیت انسانی هایی هستیم که دردها را بفهمند و برای آنها درمان داشته باشند. تخت آی سی یو به مریض مبتلا به کرونا سرویس نمی دهد، آنچه به مریض سرویس می دهد انسان عاشق ماهر دوره دیده ای است که می تواند این کار را انجام دهد.
نمکی اضافه کرد: دانشگاه نیازمند تحول است و ما در رشته های طب عمومی، طب داخلی، طب اطفال و جراحی عمومی که می توان آنرا با هزینه کمتر و موثرتر به انسان ها آموزش داد، متخصص کم داریم. حالا دوره های طولانی و گران قیمت برای تربیت نیروی انسانی داریم که باید آنرا مدیریت نماییم.
او افزود: متاسفانه دانشجویان امروزه گرفتار بلاتکلیفی روحی و روانی هستند و یک معلم خوب می تواند آنها را هدایت کند. دانشجوی ما امروز گرفتار سرخوردگی است و استاد خوب باید درس عشق و محبت به او یاد دهد.
وزیر بهداشت در انتها تصریح کرد: این بیماری کووید ۱۹ هم یک نوع امتحان برای معلمان دانشگاه های کشور بود. کووید ۱۹ ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، روحی و روانی را بر بشریت تحمیل می کند که نه تنها معلمان حوزه بهداشت بلکه همه رشته ها باید در کنار هم جمع شوند و با یک برنامه منسجم بین بخشی مهار کرونا را جشن بگیریم.




منبع:

1399/04/23
11:39:10
5.0 / 5
2109
تگهای خبر: آموزش , ارز , اقتصاد , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است