رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی خبر داد:
افزایش بیست درصدی دانشجویان علمی كاربردی
به گزارش زارا سمنان رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور با اشاره به اینكه فعلاً راه اندازی مركز جدیدی در دستور كار این دانشگاه نیست اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور دو اولویت مهم را دنبال می كند كه تقویت مراكز موجود و ایجاد اشتغال و مراكز كارآفرین دو اولویت مهم این دانشگاه است.
محمد حسین امید سوم تیرماه در مسافرت به سمنان در نشست ویدئو کنفرانس با رؤسای مراکز علمی کاربردی استان سمنان در دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان اظهار داشت: فعلاً مرکز جدید نداریم، مگر اینکه بررسی نماییم ببینیم زیمنه تخصصی داشته باشند، اشتغال و بازار کار داشته باشند، وگرنه تکثیر مراکز و موازی کاری به هیچ عنوان نخواهیم داشت.
وی همینطور از افزایش 20 درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه های علمکی کاربردی کشور پارسال اطلاع داد و اظهار داشت: روند افزایشی تعداد دانشجویان این دانشگاه از سال 96 ادامه دارد و انشاءالله در سالجاری هم تعداد دانشجویان این دانشگاه افزایش خواهد داشت.
وی با انتقاد از مدرک گرایی در کشور اذعان داشت: سال جاری بیشتر از 80 هزار نفر با هدایت تحصیلی به جای اینکه وارد دانشگاه های جامع علمی کاربردی شوند، وارد دانشگاه های نظری شدند، متأسفانه دانشگاه های نظری رویکرد مدرک گرایی دارند و به هیچ عنوان نگاه مهارتی ندارند.
امید افزود: ما انتظار داشتیم در سال 98، شاهد رشد 40 درصدی در جذب دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور باشیم، اما با نظام جدید آموزش و پرورش متأسفانه این امر محقق نشد و برخی از دانشجویان وارد دانشگاه های نظری شدند، در این حوزه لزوم ترویج دانشگاه جامع علمی کاربردی از جانب مراکز مهم و صنعتی وجود دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: با وجود اینکه تعداد مراکز فعال این دانشگاه در سطح کشور کاهش پیدا کرده است، و تعداد مراکز فعال این دانشگاه تقریباً نصف شده است، اما در کل تعداد دانشجویان این دانشگاه دو برابر شده است و در سال 98 ما شاهد افزایش 20 درصدی تعداد دانشجویان در این دانشگاه بودیم.
امید با اشاره به اینکه مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور باید به دنبال ایجاد رشته های جدید در رابطه با محیط کار باشند اضافه کرد: وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه های نظری در این است که دانشگاه جامع علمی کاربردی به فکر محیط کار است و به دانشگاه مدرک گرایی تبدیل نشده است، این رویکرد سبب ارتقاء دانش افراد می شود.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز بعنوان محور آموزش های مهارتی در کشور شناخته شده است و با همین رویکرد، از سال 96، سرانه تعداد دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور دو برابر شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: لزوم دارد مراکز علمی کاربردی عرضه آموزش های مجازی، ترویج گفتمان آموزشی، توسعه دوره های آموزش کوتاه مدت، مذاکره با دستگاه ها و نهاد ها و مراکز مختلف و... را در دستور کار و اولیت کاری خود قرار دهند.
امید همینطور از آغاز محدود رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال 1400 اطلاع داد و اظهار داشت: ما در اجرای دوره های ارشد در گذشته موفق نبودیم و این به این علت است که زیر ساخت مناسب فراهم نبوده است، از اول مهر ماه 99 دوره کارشناسی ارشد نخواهیم داشت، اما از سال 1400 به صورت محدود و در رشته های خاص با تعداد محدود دانشجو در کارشناسی ارشد پذیرش آغاز خواهد شد.
منبع: زارا
این مطلب زارا را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب