رییس دانشگاه آزاد تاكید كرد

لزوم رعایت اخلاق در برگزاری امتحانات مجازی دانشجویان

لزوم رعایت اخلاق در برگزاری امتحانات مجازی دانشجویان به گزارش زارا رئیس دانشگاه آزاد بر لزوم رعایت اخلاق در امتحانات مجازی دانشجویان تصریح كرد و اظهار داشت: سامانه ای طراحی شده است كه دانشجویان می توانند با ثبت نام در آن محل برگزار امتحان آخر ترم خویش را تعیین كنند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی اسلامی در جلسه ۳۴۱ شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی بر لزوم هماهنگی در حوزه آموزش عالی در شرایط انتشار کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون با عنایت به ایام امتحانات شاهد این هستیم که شیوه های مختلف برای برگزاری امتحانات انجام می شود.
وی بر رعایت اخلاق آموزشی در برگزاری امتحانات به صورت مجازی تاکید کرد و اظهار داشت: از ۱۳ اسفند ۹۸ آموزش مجازی در دانشگاه آزاد شروع شد و در خلال دو ماه نزدیک به یک میلیون و ۹۷۴ هزار کلاس آنلاین اصلی برگزار شده است.
دکتر طهرانچی افزود: از این تعداد کلاس آنلاین دانشجویان باید ۳۳ میلیون بار حضور آنلاین داشته باشند که ۱۸ میلیون بار در کلاس آنلاین حضور داشتند و تعدای هم به صورت آفلاین رجوع داشتند.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند امتحان آخر ترم خویش را در شهر و محل زندگی خود بدهند، اضافه کرد: همینطور در شهرهای قرمز امتحانات به صورت مجازی است.
دکتر طهرانچی از طراحی سامانه ای برای ثبت اطلاعات دانشجویان دانشگاه آزاد برای برگزاری امتحانات در محل زندگی خود اطلاع داد و اظهار داشت: این طرح مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته و در این سامانه ثبت نام کرده اند.
رئیس دانشگاه آزاد در انتهای سخنان خود بر ضرورت ایجاد ضمانت های لازم برای برگزاری آزمون امن به صورت مجازی و هماهنگی بین دستگاه های آموزش عالی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: زمینه های لازم برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی فراهم گردد چون که در بعضی شهرهای مرزی امکان اتصال اینترنت وجود ندارد.
در ادامه جلسه دکتر سید حسن امامی رضوی دبیر شورایعالی برنامه ریزی وزارت بهداشت با اشاره به شکل گرفتن مسائل فرهنگی مثبت در دانشگاه های علوم پزشکی در دوران کرونا اظهار داشت: همبستگی و همدلی که در این دوران شکل گرفت، بی نظیر بود و حتی شاید بتوان گفت از دوران جنگ تحمیلی ایثارگری بیشتری انجام شد.
دکتر امامی رضوی با اشاره به کمک خیرین در تهیه غذا، دارو، ماسک، کمک های نقدی و همینطور درخواست برای پیوستن به کادر درمان، اظهار داشت: هزینه درمان کرونا در بیمارستان ها مجانی است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی این هزینه ها را تأمین می کند.
در ادامه جلسه دکتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اپیدمی جدیدی که با ظهور ویروس کرونا در سطح جهان به راه افتاده است، تصریح کرد: در بعضی از مطالعات اپیدمیولوژی، میزان آلودگی در جامعه ما بسیار بالاتر از کشورهای اروپایی بوده است که طبق بررسی ها اگر میزان انتقال به همین روال به صورت کم علامت یا بی علامت باشد، سبب افزایش ایمنی جمعی می شود.
وی ادامه داد: در وزارت بهداشت قرارگاه آموزش مجازی ایجاد کردیم که هر هفته حداقل یک جلسه کلیدی در آن برگزار می گردد و تمام دانشگاه ها به صورت آبشاری از معاون آموزشی دانشگاه تا دانشکده ها و گروه ها در این قرارگاه هستند.
دکتر حقدوست با تاکید بر اینکه نگاه ما به آموزش مجازی، بعنوان آموزش مکمل است، اظهار داشت: باید تغییر بوجود آمده ناشی از کرونا ویروس را به فرصت تبدیل نماییم که امیدواریم نقص هایی که در آموزش حضوری است با شرایط پیش آمده پوشش داده شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ضرورت اصلاح آئین نامه ها اظهار داشت: به سرعت در حال بازبینی در آئین نامه ها و مقررات آموزشی هستیم تا موانع را از سر راه برداریم تا از این فرصت برای به روز کردن سیستم آموزشی استفاده گردد.
همینطور دکتر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت هم با اشاره به اینکه با همراهی و همدلی ستاد ملی کرونا و دانشگاه ها و معاونین بهداشتی توانستیم این بحران را در دانشگاه ها مهار نماییم، اضافه کرد: بعضی از دانشگاه ها بازگشایی شده و هم اکنون هم به فعالیت خود ادامه می دهند اما در بعضی استان ها به علت شرایط خاص، هنوز بازگشایی نشده اند.
دکتر لاری در مورد انجام فعالیتهای فرهنگی در شرایط کرونا اظهار نمود: شیوع کرونا نتوانست فعالیتهای فرهنگی را متوقف نماید ودانشجویان پیش از این هم استقبال خوبی از فعالیتهای مجازی داشتند و کرونا سبب شد تا متوجه شویم این فضا تا چه اندازه می تواند مفید باشد.
وی با اشاره به اینکه ۸۵۰۰ دانشجو به پویش دانشجو که توسط وزارت بهداشت و وزارت علوم راه اندازی گردید، پیوسته اند، اظهار داشت: هم اکنون یک بانک اطلاعاتی از ۸۵۰۰ دانشجو داریم که از این تعداد ۵۵۰۰ مورد از دانشگاه علوم پزشکی بودند و در ۴ بخش درمان، پیشگیری، تاب آوری و مستندسازی وزارت بهداشت را یاری دادند.
دکتر لاری با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در وزارت بهداشت، اظهار داشت: مهم ترین آنها جشنواره بین المللی کاریکاتور است که بهترین کاریکاتوریست ها از ۸۸ کشور جهان، اثرات خویش را ارسال کردند و مراسم اختتامیه آن بزودی در پیام رسان آی گپ برگزار می گردد.
وی جشنواره "عهد جانانه" را بعنوان یکی دیگر از جشنواره های برگزار شده توسط این معاونت، نام برد و اضافه کرد: این جشنواره مربوط به خاطرات کادر درمان بوده و تشابه زیادی به جشنواره دفاع مقدس و فداکاری های رزمندگان آن دوره دارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی شورایعالی انقلاب فرهنگی، دکتر لاری در انتها اظهار داشت: جشنواره های تیتر ۱۲، سیمرغ و جشنواره های قرآنی هم همچنان در حال انجام می باشد و نکته جالب اینکه مخاطبان جشنواره قرآنی بخصوص در ماه مبارک رمضان بیشتر از قبل شده بود.



1399/03/24
20:42:17
5.0 / 5
2128
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , بانك , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است