رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

دانشجویان مشكلات مناطق خودرا با رویكرد حل مسئله شناسایی كنند

دانشجویان مشكلات مناطق خودرا با رویكرد حل مسئله شناسایی كنند به گزارش زارا رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با با تاكید بر اینكه فضای تشكلی و فضای دانشجویی باید زنده نگه داشته شود، اظهار داشت: دانشجویان تشكل های مختلف مشكلات مناطق تحصیل خودشان را با رویكرد حل مسئله شناسایی كنند و تا برطرف نمودن آن پیش بروند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، متن پیام حجت اسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به شرح ذیل است:
"دیدار عصر یکشنبه رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اتفاق ارزشمندی بود و پیام های مختلفی را به مسئولان منتقل کرد که اساسا هم برای کشور و هم برای دانشجویان برکاتی خواهد داشت.
این دیدار باید به الگویی برای پذیرش نقدهای جدی دانشجویان توسط مسئولین تبدیل گردد. نسل جوان و دانشجوی متعهد و انقلابی امروز که نسبت به آینده کشور احساس مسئولیت دارد و صدایش صدای مردم است، از شنیده نشدن انتقادات، توسط مسئولین گله دارد؛ در صورتیکه دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان نشان میدهد که نه فقط نباید در کشور، هیچ بن بستی برای شنیده شدن صدای منتقد، به خصوص منتقدان دلسوزی همچون این جوانان وجود داشته باشد بلکه اتفاقا باید بستر طرح انتقادات فراهم گردد، در این صورت است که نقاط ضعف و قوت نظام اسلامی و سازوکارهای اجرایی و مدیریتی آن شناخته می شود و می توان مسیر رسیدن به قله را هموار کرد.
از طرفی این دیدار، جوانان را عامل تحول روبه جلوی کشور معرفی می کند. رهبر انقلاب بارها و بارها تاکید بر این داشتند که نسل جوان و چابک باید مسیر تحول کشور را در حوزه های مختلف طراحی و ترسیم کند و خود سکّان تغییر را به دست بگیرد که این رویکرد ایشان، با روش مدیریتی کسانی که با سپردن مسئولیت های مختلف به مدیران خمود و پا به سن گذاشته ای که تنها با القاب مختلف، اهتمام در کارآمد نشان دادن آنها دارند، متفاوت می باشد.
در شرایطی که برخی نمی خواهند بگذارند دانشجوی ما درک و فهم سیاسی داشته و نسبت به مسائل پیرامونی خود حساس باشد، دیدار چند ساعته شب گذشته نشان داد که فضای تشکلی و فضای دانشجویی باید زنده نگه داشته شود.
زنده ماندن فضای دانشجویی، همانطور که رهبر انقلاب هم سفارش کردند، به زنده ماندن مطالبه گری است. تلاش دانشجویان متعهد به آینده کشور، در حوزه مطالبه گری با دیدار شب گذشته اختتام نیافته، بلکه تازه شروع شده است و امیدوارم که سال آینده، دانشجویان از اقداماتی که در طول یکسال انجام داده اند، بگویند.
دانشجویان تشکل های مختلف مشکلات مناطق تحصیل خودشان را با رویکرد «حل مسئله» شناسایی کنند و تا برطرف نمودن آن پیش بروند. مجموعه دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها هم وظیفه دارند که پابه پای دانشجویان تمام توان مدیریتی و توان اجرایی خودرا برای حل این مشکلات به کار بگیرند.
وظیفه دیگری که رهبر انقلاب بر دوش مسئولان نهاد گذاشتند، پاسخگویی به ابهامات و سوالات مختلف دانشجویان است. از همین رو اعلام آمادگی می نماییم، هم تعداد کرسی های آزاداندیشی را بیشتر خواهیم کرد و هم خودمان را موظف می دانیم با تدوین برنامه های جدید به میان دانشجویان رفته و پاسخگوی سوالات آنها باشیم. در این راه پیشنهادات دانشجویان عزیز اساسا راهگشا خواهد بود".




منبع:

1399/03/01
12:33:13
5.0 / 5
2330
تگهای خبر: ارز , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است