دلایل اینكه چرا دیجیتال ماركتینگ برای هر كسب و كاری لازم است؛

معرفی اصول دیجیتال ماركتینگ

معرفی اصول دیجیتال ماركتینگ به گزارش زارا دیجیتال ماركتینگ یا بازاریابی الكترونیكی روشی از بازاریابی است كه با استفاده از فن آوری های دیجیتال، به استفاده كنندگان دسترسی پیدا كرده و آنان را به مشتری مبدل می سازد.



به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فعالیت های دیجیتال ماركتینگ شامل اقدامات زیر است:
- بهینه سازی موتور جستجوگر یا همان سئو (SEO)
- بازاریابی محتوایی
- بازاریابی با استفاده از تاثیرگذاری
- اتوماسیون محتوا
- مانورهای بازاریابی (Campaign Marketing)
- تجارت الكترونیك (e-commerce)
- بازاریابی با استفاده از شبكه های اجتماعی
-تبلیغات نمایشی (بنری و كلیكی)
- كتاب های الكترونیكی
دیسكت های نوری و دیسكت های بازی
- سایر فرم های رسانه های دیجیتال
به علاوه دیجیتال ماركتینگ را میتوان به سایر كانال های غیر اینترنتی رسانه های دیجیتال مانند تلفن های همراه (SMS، MMS)، خدمات پاسخ دهی تلفنی و یا متن پیام گونه تلفن در حالت انتظار هم گسترش داد.
مزایای دیجیتال ماركتینگ چیست؟
در قرن حاضر، بدون شك دیجیتال ماركتینگ، مطمئن ترین روش ارتباط دوطرفه بین تبلیغ كننده و مخاطب است. در این نوع بازاریابی، می توانید پیام ها را به گونه ای طراحی كنید تا به صورت كامل پاسخگوی نیازها و خواسته های معین مخاطبان باشد.
در تبلیغات دیجیتالی می توان براحتی و با صرف زمان و هزینه كم پیام بسیار جذابی طراحی كرد كه ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق جایگاه خویش را در فضای مجازی ارتقا داد.
الفبای سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
- بهینه سازی موتور جستجوگر (سئو، Search Engine Optimization)، فرآیندی را گویند كه سبب بیشتر دیده شدن یك وب سایت یا صفحه وب در جریان استفاده مجانی از یك موتور جستجوگر است كه معمولا بدان نتایج طبیعی یا اكتسابی گویند.
- به طور كلی هر اندازه كه در موقع استفاده از موتورهای جستجوگر، صفحه یا سایت مورد جستجو زودتر و یا در رده های بالاتر ظاهر شود، رجوع كننده بیشتری را بخود جذب خواهد نمود.
- سئو ممكن است اهداف مختلفی را برای جستجو مورد استفاده قرار دهد مانند جستجوی تصویر، جستجوی مكانی، جستجوی ویدیو یا آكادمیك یا جستجوی اخبار.
اصول دیجیتال ماركتینگ
۱- مهم تر از تعداد، كیفیت بازدید كنندگان است. یادتان باشد كه همه مشتری شما نیستند!
۲- در كمپین دیجیتال ماركتینگ، فقط به دنبال اعداد و ارقام نباشید. زیرا دیجیتال ماركتینگ یك هدف نیست! یك وسیله و ابزار كمكی برای رسیدن به هدف است.
۳- تعداد تعاملات یعنی تعداد لایك ها، نظرها، به اشتراك گذاری ها حائز اهمیت بوده و این مورد است كه نهایتا به ارتقاع برند و فروش بیشتر شما كمك می نماید.
۴- توجه به این نكته مهم است كه هدف دیجیتال ماركتینگ افزایش تعاملات كاربران در وب سایت و شبكه های اجتماعی است. و در نهایت باید منجر به كسب درآمد و بازگشت هزینه های دیجیتال ماركتینگ شود.
۵- نكته مهم دیگر این است كه بهینه سازی فقط برای وب سایت ها نیست بلكه برای تمامی كمپین های دیجیتال ماركتینگ، همچون شبكه های اجتماعی است.
دیجیتال ماركتینگ موفق در كمتر از یك سال
با بكار گیری اقدامات زیر می توان یك سایت موفق را كمتر از یك سال تولید كرد:
الف- كار های مقدماتی و آماده سازی متن: ابتدا مطالب و یادداشتهایی را كه برای تهیه یك سایت حداقل بیست صفحه ای لازم است، فراهم آورید.
ب- نام دامنه: نام دامین باید ساده بوده و قابلیت برند سازی داشته باشد. بهمین دلیل اسامی خاص به اسم های كلی و كلیدی برتری دارد.
پ- طراحی سایت: هرچه كه ساده تر باشد، بهتر است. در حد امكان از بكار گیری فلش، فایل و نسخه های حجیم اجتناب كنید. درس ویژه ی گوگل را به یاد بسپارید كه: «كاربران خواستار سادگی هستند. »
همچنین سایتتان باید پاسخگو «ریسپانسیو» باشد؛ یعنی طراحی وب سایت به گونه ای باشد كه سایت در صفحات و ابزارهای مختلف بر طبق رزولوشن های مختلف تغییر كند تا به درستی نمایش داده شود.
ت- اندازه صفحه وب: تا می توانید صفحات وب را كوچكتر انتخاب كنید. با اینكه دشوار است ولی ارزشش را دارد. (سعی كنید هر صفحه بین ۵k تا ۱۰kباشد). این مورد هم برای كاربر مفید است و هم برای موتور جستجوگر.
سرعت حدودا مهمترین عامل است. اگر صفحات بزرگتر باشد شما ۱۰ درصد از كاربران را از دست خواهید داد كه همین ۱۰ درصد تفاوت، می تواند فاصله از شكست یا موفقیت باشد.
ث- زمان بندی تولید محتوا:
• روز و زمان بندی انتشار محتوا مهم است.
• كانال شبكه های اجتماعی و همینطور خود سایت در روز و ساعات مختلف، ترافیك متفاوت و مختلفی دارد.
به عنوان مثال؛ آمار نشان داده است كه نمودار اشتراك گذاری عكس و فیلم و ساعات و روز های استفاده از شبكه های فیسبوك با اینستاگرام كاملا متفاوت هستند. در نتیجه برای به روزرسانی كانال های مختلف دیجیتال ماركتینگ، باید برنامه ریزی كرد و نقاط اوج ترافیك و اشتراك گذاری ها را پیدا كرد.
ج- مكان یابی و تراكم واژه ها: از «واژه كلیدی» یك بار در قسمت عنوان، یك بار در قسمت توضیح، یك بار در تیتر، یك بار در url، یك بار بصورت پررنگ، یك بار بصورت مورب، و یك بار در بالای صفحه استفاده كنید. این تراكم باید بین ۵ تا ۲۰ درصد باشد.
چ- لینك های ورودی و خروجی: گوگل ارزش زیادی برای لینك ها قائل است.
- لینك های ورودی، لینك های سایت های دیگران به سایت شما است.
- لینك های خروجی، لینك های سایت شما به سایت های دیگران است.
گوگل از هر دو مورد در الگوریتم خود استفاده می كند:
از دیدگاه گوگل، لینك های ورودی، لینك ‍هایی هستند كه دیگر سایت ها طبق آنها می گویند كه شما چه كسی هستید، و لینك های خروجی، لینك هایی هستند كه طبق آن، شما خویش را معرفی می كنید. در نتیجه دقت داشته باشید كه در صفحات خود فقط به سایت های معتبر و مربوط لینك دهید.
ح- لینك های بین صفحات سایت: ساختار لینك دهی به صفحات سایت شما، حائز اهمیت است. باید تمام صفحات سایت با ۲ الی ۳ كلیك به راحتی قابل دسترس باشند.
خ- آنلاین گذاشتن سایت:
- پیش از آنكه سایت خویش را با آنلاین گذاشتن در دسترس قرار دهید از كیفیت آن مطمئن باشید زیرا نداشتن یك سایت بهتر از داشتن سایت بی ارزش و خالی از محتوا است.
- مطمئن شوید كه سایت شما قابلیت بهره برداری توسط اسپایدرها یا (وب كرالرها، روبات ها) را دارد.
د- ارسال سایت به جستجوگرها: پس از آنكه سایت آماده شد و آن را آنلاین قرار دادید، دامنه اصلی سایت را یك بار به گوگل، یاهو و بینگ ارسال كنید. مرحله سخت از این نقطه آغاز می گردد. یعنی به مدت شش ماه به هیچ جستجوگر و یا دایركتوری دیگری سایت خویش را ارسال و یا معرفی نكنید. بهتر است روی محتوای سایت و تولید صفحات جدید تمركز كنید.
ذ- ورود به سیستم و رهگیری: از یك نرم افزار «تجزیه و تحلیل ترافیك» خوب و دقیق استفاده كنید كه بر اساس گزارش های این نرم افزار، كاربری سایت تان را تجزیه و تحلیل كنید و در صورت ضرورت سایت را تغییر داده و اصلاح كنید.
ر- ربات های موتور های جستجوگر (اسپایدرها): اطمینان كسب كنید كه ربات ها و اسپایدرهای موتورهای جستجوگر كه وارد كل سایت می شوند می توانند سایت تان را به آسانی جستجو كنند. اگر اینگونه نباشد، مجددا سیستم لینك گذاری خویش را بررسی كنید تا اطمینان كسب كنید كه اسپایدر ها مسیر خویش را پیدا كرده اند. در غیر این صورت صفحات سایت شما ممكن است در نتایج جستجو سایت هایی مانند گوگل نمایش داده نشوند.
ز- فهرست دایركتوری ها: پس از آن كه ۶ ماه از طریق اندازی سایت پر محتوا و جذاب شما گذشت، حال می توانید سایت خویش را در جایگاه و فهرست مناسب برای دایركتوری ها ارسال كنید.
ژ- لینك ها: به دنبال وب سایت های مرتبط و با كیفیت بالا بوده و درخواست لینك كنید. اگر این كار عملی نبود، یك اینفو گرافیك خوب را بوجود آورده و سپس در خواست لینك كنید. و یا یك ویدیوی خوب بوجود آورده و مجددا درخواست لینك كنید. اگر این مورد هم امكان پذیر نبود، درخواست لینك را موقتا فراموش كنید و بر روند بهبود سایتتان تمركز كرده و گسترش آن را ادامه دهید. نگران نباشید! لینك ها خود به خود به سراغتان می آیند.
س- محتوا: ما معتقدیم؛ غذای اصلی دیجیتال ماركتینك «خوراك محتوایی» است. و مابقی تكنیك ها، همانند ادویه هاست كه سبب بهبود كیفیت می گردد.
یادتان باشد؛
- محتوا و متن باید خوانا، ساده و سریع و به راحتی قابل دسترس باشند.
- محتوا جذاب، خنده دار، جالب، علمی و بحث برانگیز بوده و یا حالت اطلاع رسانی داشته باشد.
- محتوای متنی شما باید حداقل ۲۰۰ تا ۵۰۰ لغت باشد.
این موارد را هم در نوشتن متن لحاظ كنید:
۱. فاصله ها را در جملات و پاراگراف ها رعایت كنید.
۲. از جملات كوتاه استفاده كنید.
۳. از خط فاصله و سایر موارد مشابهی كه باعث سرعت و سهولت در خواندن می شوند، استفاده كنید.
۴. در داخل متن، عنوان اصلی و عناوین فرعی باید در نظر گرفته شوند.
۵. سایت خویش را بعنوان های فرعی طبقه بندی كنید.
* همیشه به یاد داشته باشید كه بیشتر كاربران وب، كل مقاله و محتوا را نمی خوانند، بلكه آنها را به طور سطحی و سریع مرور می كنند. در نتیجه باید كار آنها را ساده كنید.
در صفحات خود از تیتر و حروف پررنگ استفاده كنید، این موارد بعنوان تفكیك كننده استفاده می شوند. به این صورت، چشم به صورت خودكار به سمت موضوعات و عناوین و عبارات پررنگ رفته و جذب آنها می گردد.
این جمله طلایی را همیشه در ذهنتان مرور كنید:
«بدون تولید محتوای خوب، موفقیت دراز مدت با هیچ روشی امكان پذیر نیست!»
ش- حیله: از هرچیزی كه به صورت حیله و فریب و یا مبحث غیر اخلاقی برای موتور های جستجوگر تعریف می شود، اجتناب كنید.
ص- لینك دادن: هنگامی كه از شما درخواست لینك شد، پیش از عرضه لینك، سایت مورد نظر را كاملا بررسی كنید.
ض- گزینه های به اشتراك گذاری: از گزینه هایی مانند ایمیل به دوستان، به اشتراك گذاری و آیكن های شبكه اجتماعی استفاده كنید.
ط- سندرم آگهی و بروشور: مراقب باشید كه سایت شما به یك بروشور تبلیغاتی تبدیل نشود. به این مورد بیندیشید كه مردم چه می خواهند؟! تا حد امكان در مقالات، صحبت زیادی درباره شما و محصولاتتان نباشد.
خوب است بدانید، كاربران سایت، وارد سایت شما نمی شوند كه محتوای مورد نظر شما را ببینند! آنها وارد سایت شما می شوند كه محتوای مورد نظر خودشان را ببینند!
سعی كنید تبلیغات سایتتان محدود، جذاب، بامعنا و ارتباط داشته باشد. دقت كنید تا وقت پرارزش كاربران را با تبلیغات زیاد و غیر حرفه ای مانند پاپ آپ تلف نكنید.
ظ- هر روز یك صفحه بسازید: سازگاری و هماهنگی محتوا، مهم است. تداوم و پایداری هم یك مورد كلیدی برای دستیابی به موفقیت است. هیچگاه این دو مورد را فراموش نكنید.
ع- گزارش های سایت: گزارش های سایت خودتان و سایت رقبا (چه بسا محدود) را هم مطالعه كنید. در این گزارش ها نكات كلیدی و طلایی نهفته است.
غ- موضوعات بجا و به موقع: موضوعات جدید از رقابت كمتری در فضای مجازی برخوردار می باشند. فراموش نكنید كه، زمان بندی درست یكی از مهم ترین فاكتورهای موجود برای موفقیت شركت هاست. حتی بهترین نظریات و ایده ها هم وابسته به زمان هستند، به این معنا كه یك ایده خوب نمی تواند در زمان غلط، خوب باشد.
ف- خانواده و دوستان: ایجاد شبكه ارتباطی، موضوعی كلیدی در موفقیت یك سایت است.
ق- نكات و یادداشت ها: اگر نكات و موارد جدید را در جایی یادداشت نكنید، حتی بهترین نظرات را فراموش خواهید كرد. اگر تصمیم دارید كه در سایتتان تغییری تولید كنید، آن را در جایی یادداشت نمایید.
بدانید كه «كم رنگ ترین مدادها از قوی ترین حافظه ها ماندگار تر است. »
ك- بررسی موارد عرضه شده در شش ماه: به موارد قبلی خود باز گردید و ببینید كه آیا بعد از شش ماه در فهرست موتورهای جستجوی مورد نظر، قرار گرفته اید یا خیر؟ اگر لازم است، مجددا پست مورد نظر را عرضه نموده و راهنمایی ها را مجددا مرور كنید.
گ- محتوای با كیفیت بسازید: به دلیل اهمیت مضمون ومحتوا، گوگل خواستار مضامین و محتوای با كیفیت است. بدون مفهوم و محتوای با كیفیت، هیچ یك از پیشنهادات بالا اثرگذار نخواهد بود.
ل- كانال های مختلف: رنگ، طرح، فونت، پس زمینه تمامی كانال های دیجیتال ماركتینگ باید شبیه هم باشند و یا حداقل مرتبط به هم به نظر بیایند. مانند؛ صفحات اینستاگرام، فیسبوك، توییتر و لینكدین.
م- در نگاه اول: نام سایت، رنگ، طرح، تبلیغات و دیگر جذابیت ها، نخستین بار سبب ورود كاربران به سایت شما می گردد اما این محتوا است كه تعیین می كند كاربران در سایت شما بمانند و یا مجددا بازگردند. لذا؛ به هزینه های مالی و زمانی كه صرف دعوت به سایت كرده اید، دقت كنید تا به آسانی تلف نشود.
برای ترغیب مشتریان و كاربرانی كه از دست داده اید، هزینه و وقت بیشتری صرف كنید و هیچگاه دلسرد نشوید!
ن- خودتان جای دیگران: خودتان را در جای دیگران بگذارید. آیا محتوا و یا سایت را به اشتراك می گذارید؟ دلیل را از خودتان بپرسید و حتما صادقانه پاسخ دهید!
و- شركت های مختلف: هیچ كس و هیچ شركتی نمی تواند جایگاه سایت شما را در موتور های جستجوگر (مانند گوگل) برای كلید واژه هایی قطعی تضمین كند، چون:
- گوگل بیش از ۲۰۰ فاكتور برای سئو لحاظ می كند كه هیچ كس همه آنها را نمی داند.
- گوگل هر از چند گاهی، الگوریتم خویش را به روز رسانی كرده و تغییر می دهد.
- هیچ كس رقیب های جدید و سایت های آینده را نمی تواند پیش بینی نماید.
ه- وبلاگ: برای سایت خود وبلاگ و یا قسمت «آخرین خبرها» بسازید تا راحت تر بتوانید سایت را بروز كنید و محتوای جدید ارسال كنید.
ی- برند: «برند شما دارایی شماست. »، همان تعهد قیمت، كیفیت وعده داده شده محصول و خدمات شماست. در حفظ آن كوشا باشید!
موفق باشید
از آنجایی كه روزانه بیش از ۴۰۰ هزار وب سایت جدید در سراسر جهان تشكیل می شوند، بنابراین، هر چه زودتر شروع كنید با رقابت كمتری مواجه خواهید شد!
با آرزوی موفقیت و یك نكته و آن اینكه اگر این مقاله را بعد از بررسی مجدد، جذاب و مفید ارزیابی كردید لطفا آنرا با دوستان خوب خود، به اشتراك بگذارید.
یاشار ژاله دوست، مشاور دیجیتال ماركتینگ - Persian. net
 

1396/11/04
16:11:04
5.0 / 5
4512
تگهای خبر: بازار , برند , تولید , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است