چگونه سفری امن با قطار داشته باشیم؟

چگونه سفری امن با قطار داشته باشیم؟ به گزارش زارا سفر با قطار از مطمئن ترین و ایمنترین راه های سفر است؛زمانی كه قطار را بعنوان وسیله نقلیه انتخاب می كنید، دیگر نیازی نیست نگران شرایط بد آب و هوایی، نگران جاده ها یا حتی گم كردن مسیر باشید.


به گزارش زارا به نقل از مهر، زمانی كه قطار را بعنوان وسیله نقلیه انتخاب می كنید، دیگر نیازی نیست نگران شرایط بد آب و هوایی، نگران جاده ها یا حتی گم كردن مسیر باشید. كافی است كه طی سفر از مسیر لذت ببرید و هر وقت حس رخوت و كسالت داشتید روی تخت خود در كوپه دراز بكشید و مدتی را بخوابید. در اینجا می خواهیم درباره ایمنی سفر با قطار و مزیای آن با شما صحبت نماییم، بنابر این تا آخر محتوا ما را دنبال كنید.
چگونه بلیط قطار تهیه كنیم؟
شاید نخستین سوالی كه درباره سفر با قطار ذهن شما را درگیر كند، این است كه بلیط آنرا از كجا باید خریداری كنیم؟ راه كارهای متفاوتی برای تهیه بلیط وجود دارد كه در ادامه به آنها اشاره می نماییم.
روش اول: به آسانی و بدون اینكه نیاز باشد به محل خاصی برای تهیه بلیط رجوع كنید، می توانید از سایت های معتبری همچون سایت مستر بلیط مبادرت به رزرو یا خرید بلیط نمایید. این كار گاهی حتی سبب كاهش هزینه ها هم می شود. خیلی از سایت های فروش، تخفیفات ویژه ای بر روی قیمت بلیط ها اتخاذ می كنند.
روش دوم: استفاده از اپلیكیشن هایی كه بر روی گوشیهای اندروید یا Ios قابل نصب هستند. در این روش كه آنلاین و اینترنتی می باشد، مراحل خرید دقیقاً مانند حالت اول است و فقط پلت فرم ها متفاوت هستند.
روش سوم: روش حضوری. این همان روش سنتی و قدیمی است كه امروزه كمترین طرفدار را دارد. برای خرید در این نوع، باید به مراكز فروش بلیط رجوع حضوری داشته باشید.

خرید اینترنتی بلیط قطار چگونه است؟
برای این كار لازم است ابتدا به یك سایت فروش بلیط رجوع كنید. بین سفرهای داخلی یا خارجی یكی را انتخاب و گزینه قطار را بزنید. خواهید دید كه چندین كادر خالی وجود دارد كه شما باید آنها را پُر كنید. ابتدا مبدا و مقصد را وارد كنید و بعد تاریخ رفت و برگشت را از تقویم پیش فرض مشخص نمایید. سپس تعیین كنید كه می خواهید كوپه به صورت دربست باشد یا خیر. تعداد مسافران همراه با خویش را با محدود سنی آنها تعیین نمایید. هزینه بلیط قطار برا گروه های سنی متفاوت می باشد. در آخر گزینه جستجو قطار را بزنید تا سامانه به دنبال قطار مناسب با شرایط شما بگردد.
اگر قطاری وجود نداشته باشد به شما اعلام و اگر موجود باشد آنها را با مشخصات كامل از جمله: قیمت، نوع قطار و كلاس آن، ساعت حركت و رسیدن و … را به شما نشان داده است. در انتها كافیست اطلاعات فردی را دقیق وارد كنید و هزینه بلیط را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.
در سفر با قطار چه وسایلی با خود ببریم؟
لازم است در هر سفری تعدادی وسیله با خود ببرید. اگر با قطار سفر می كنید بهتر است با خود شارژر گوشی، كتاب، هندزفری، لوازم سرگرمی برای خود یا كودك همراهتان، داشتن لقمه، بالشتك، دوربین و یا هر آنچه كه می توانید با خود به كوپه ببرید را همراه داشته باشید.
چمدان های اضافی در مسافرت با قطار
اگر با قطار می خواهید سفر كنید بهتر است بدانید كه می توانید چمدان های اضافی را به قسمت باربری برده تا آنها را برای شما تا مقصد حمل كنند. گفتنی است كه این چمدان ها مازاد بر ساك هایی است كه می توانید با خود قطار حمل كنید. خلاصه اینكه دیگر نگران بارهای اضافی در مسافرت نباشید. شما حتی می توانید خودرو شخصی را هم با این وسیله به مقصد ببرید.


مزایای استفاده از قطار
قطعاً استفاده از قطار برای مسافرت می تواند مزایایی داشته باشد كه اقبال مسافران را به دنبال دارد.
هزینه
حمل و نقل با قطار اغلب ارزان تر از سفر با هواپیما است. سفر با قطار بسیار كارآمدتر از خودرو شخصی است چونكه نیازی ندارید كه برای سوخت گیری توقف داشته باشید یا در ترافیك گیر كنید.
محیط
حمل و نقل انبوه مانند مسافرت با قطار می تواند برای محیط زیست تغییر مثبتی ایجاد كند، كه اگر شما یك مسافر آگاه از نظر زیست محیطی باشید سفر با قطار تواند یك عامل مهم و حیاتی باشد. بعنوان مثال، طبق تحلیل شركت تحقیقاتی Paul Watkiss Associates از داده های قطار در اروپا، با سوار شدن به قطار، می توانید میزان انتشار كربن را كاهش دهید.
انعطاف پذیری
قطارها اغلب در مقصد اصلی و نقاطی از مسیر متوقف می شوند. سفر با قطار می تواند راهی ایده آل برای دیدن شهرهای بیشمار در طول مسیر باشد. این می تواند برای مسافر خود به خود مفید باشد.
آسایش
صندلی های قطار و كابین های خصوصی معمولاً جادارتر و راحت تر از صندلی های كوچكتر عرضه شده در خودرو و هواپیما هستند. در خیلی از قطارهای مدرن، می توانید صندلی ها را در موقعیت كاملاً افقی بچرخانید. برای بهترین نتیجه، یك صندلی را به دور از درهای انتهای اتومبیل قطار رزرو كنید تا از رفت و آمد سایر مسافران ناراحت نشوید.
ایمنی
سفر با قطار تحت تاثیر خیلی از مسائل امنیتی مانند سفرهای هوایی قرار نگرفته است. باآنكه قطارها محافظت می شوند و پرسنل امنیتی در آن حضور دارند، اما شما به صورت معمول مجبور نیستید در خطوط امنیتی طولانی صبر كنید یا به غربالگری مورد نیاز چمدان ها تسلیم شوید.
امكانات در قطار
امكانات و خدمات استاندارد در قطارها شامل موارد زیر است.
· صندلی و تخت برای استراحت داخل كوپه ها
· فضایی برای حمل خودرو شخصی
· امكاناتی برای مسافران دارای معلولیت عملكردی
· اطلاعات سفر از راه محل ارتباطات
· پرسنل و خدمات حرفه ای در هر قطار
· وای فای مجانی در قطار
· سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی در قطار
· وجود بوفه و رستوران در بعضی قطار ها
· امكانات صوتی و تصویری در كوپه
· پریز برق
· وجود كتاب و مجله برای سرگرمی
استرداد بلیط قطار
در هرصورتی كه تمایل به لغو بلیط خود قبل از سفر داشته باشید این امكان برای شما محیا است. با استرداد بلیط مبلغی از هزینه با عنایت به قوانین استرداد، كسر می شود و الباقی آن به حساب شما واریز خواهد شد. توجه داشته باشید كه اگر پس از زمان سفر بخواهید بلیط را كنسل كنید تمام هزینه شما سوخت خواهد شد و پولی به شما تعلق نخواهد گرفت.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.



1398/12/20
17:55:57
5.0 / 5
3048
تگهای خبر: ارز , ارزان , استاندارد , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است