نمایشگاه پوشاك پلی میان طراح و تولیدكننده

نمایشگاه پوشاك پلی میان طراح و تولیدكننده به گزارش زارا، به نقل از ایسنا در شركت‌های تولیدی بزرگ با برندهای مشهور قبل از هر اقدامی برای تولید، طرح‌ها در اتاق فكر بررسی می گردد و برای هر سایز و هر پارچه فكر می‌شود.


«ندا حسینی» كارشناس و طراح پوشاك ظهر امروز در میزگرد بررسی وضعیت تولید پوشاك ایرانی - اسلامی كه در حاشیه‌ نمایشگاه عفاف و حجاب در نگارخانه مهر حوزه‌ی هنری  برگزار شد، اظهار كرد: كارهای تولیدی در ایران و خصوصاً تولید پوشاك در ایران با مطالعه و به همراه یك اتاق فكر نیست.
 
این كارشناس خاطرنشان كرد: در شركت‌های تولیدی بزرگ با برندهای مشهور پیش از هر اقدامی برای تولید، طرح‌ها در اتاق فكر بررسی می‌شود و برای هر سایز و هر پارچه فكر می‌شود.
 
وی افزود: كارها در حوزه پوشاك با طبقه‌بندی و گام به گام نیست و همین امر باعث شده تا افراد بدون در نظر گرفتن ذائقه و داشتن یك اتاق فكر مدون به دنبال تولید باشند.
 
حسینی كپی‌برداری از طرح‌ها را یكی از دغدغه‌های اصلی طراحان دانست و گفت: متأسفانه طراحان در ایران از كپی واهمه بسیاری دارند و این كار را دشوار كرده است و بر همین اساس نیز بیش از هر زمانی نیازمند نظارت و فرهنگسازی هستیم.
 
وی هزینه تولید در ایران را بسیار پائین‌تر از كشورهای تولیدكننده پوشاك مانند تركیه دانسته و تأكید كرد: هزینه كار در تركیه بسیار بالاتر از ایران است اما شاهد رونق تولید هستیم و علت اصلی آن هم یاری و حمایت دولت از این بخش است.
 
این تولیدكننده و طراح پوشاك ادامه داد: برندسازی به تولیدكننده و طراح اطمینان خاطر و اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و خریدار نیز هنگام تهیه كالا، با اطمینان بالاتری اقلام را تهیه می‌كند.
 
وی با اشاره به تلاش برخی برندها برای راه‌اندازی شركت‌ در كشور، گفت: این اقدام اگر با حمایت باشد می‌تواند ورود تكنولوژی به كشور را به‌دنبال داشته باشد.
 
حسینی با اشاره به این‌كه قاچاق پوشاك، به این صنعت ضربه وارد كرده است، اظهار كرد: اگر بتوانیم تولید با كیفیتی داشته باشیم و قیمت نیز مناسب باشد می‌توان بر قاچاق نیز فائق آمد و این امر نیازمند حمایت همه جانبه مردم و دولت است.
 
وی منفعت‌طلبی در بازار و صنعت پوشاك را یك آسیب دانسته و خاطرنشان كرد: متأسفانه یك عده تلاش دارند تا به هر قیمتی یك شبه ره صد ساله را طی كنند و برای این كار دست به هر اقدامی می‌زنند.
 
این كارشناس پوشاك اضافه كرد: ما همیشه باید یك قدم جلوتر از مصرف‌كننده باشیم و برای این كار باید ازچند فصل زودتر برای مخاطب برنامه‌ریزی كرد.
 
وی خاطرنشان كرد: باید نیازهای هر گروه سنی شناسایی شود و بر اساس آن طراحی صورت بگیرد.
 
حسینی تصریح كرد: مطالعه، بررسی، حمایت از تولید و تشكیل اتاق فكر به همراه فرهنگسازی در میان مردم می‌تواند صنعت پوشاك این كشور را رونق ببخشد.
 
وی یادآور شد: برپایی یك نمایشگاه پوشاك با هدف این‌كه عامه مردم از آن دیدار كنند امر پسندیده‌ای نیست بلكه باید فضایی فراهم شود تا در این نمایشگاه‌ها طراح با تولیدكننده ارتباط برقرار كند و طرح‌های خوب به تولید گسترده منجر شوند.
1396/04/21
18:23:20
5.0 / 5
5751
تگهای خبر: فروشگاه , پوشاك , برند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است