رئیس دانشگاه فرهنگیان:

ورود آموزش ها به كریدور مجازی در روزهای كرونا نتیجه بخش بود

ورود آموزش ها به كریدور مجازی در روزهای كرونا نتیجه بخش بود به گزارش زارا رئیس دانشگاه فرهنگیان خلاقیت و استفاده از استعداد و توانمندی ها در ستاد و استان را راهگشا دانست و اظهار داشت: در دوران كرونا، ورود آموزش ها به كریدور مجازی نتیجه بخش بود و نشان دادیم استعدادهای خوبی در كشور برای پیشرانی آموزشی وجود دارد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دکتر حسین خنیفر در جلسه ویدئو کنفرانس بررسی مسائل آموزشی در روزهای کرونا و تمهید مقدمات برای سال تحصیلی پیش رو، که با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و مدیران استانی در مکان سالن شهید چمران برگزار شد، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های بومی و محلی، ظرفیت ستاد، سایر دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای عبور موفق و سلامت در ترم آتی را قابل تامل برشمرد و تصریح کرد: با بهره برداری از این ظرفیت های همچون ظرفیت شبکه شاد(آموزش دانش آموزی) بعنوان اتفاقی بزرگ با پوشش بالا، در صورت تشدید مشکلات مربوط به عصر کرونا باید پاسخگوی آموزش های جامع هرچند به صورت مجازی باشیم.
دکتر خنیفر افزود: ما دانشگاهی گسترده اثرگذار و در عین حال پر از انتظار هستیم، ازاین رو باید پاسخگو باشم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان همینطور داشتن برنامه های کلان نگر، تعریف اهداف و تقید به برنامه را پیش شرطی برای افزایش آموزش ها و مدیریت زمان عنوان و اظهار نمود: استفاده از الگو ها و تجارب آموزشی مانند فشرده کردن کلاس ها، برگزاری کلاس ها در گروه های مختلف تکلیف گرایی و آموزش های ترکیبی برای افزایش ظرفیت آموزش مناسب می تواند مورد توجه و تامل قرار گیرد؛ خلاقیت و چاره ها بی انتهاست و در همه مسائل ازجمله مسائل آموزشی، بهداشتی، پژوهشی، فرهنگی و زیستی می توان چاره مناسب یافت.
وی با اشاره به کسب مجوزه 20 هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: سهمیه ها طبق خود اظهاری و اعلام استان ها در خصوص شرایط و ظرفیت ها تعلق می گیرند و اگر استانی بتواند ظرفیت خویش را با فراهم کردن امکانات افزایش دهد، بستری برای اشتغال و تأمین منابع انسانی معلم در استان فراهم می آورد، فرصتی است تا در این کار بزرگ اقدام شایسته ای را انجام دهند.
دکتر خنیفر با اشاره به اینکه برای آموزش در دوران کرونا و پسا کرونا مهم می باشد که مدیر هر روز وضعیت خویش را بررسی و ارزیابی کند و به این سه سوال پاسخ دهدکه کجا هستم؟ چه باید کنم و مسیر بعدی چیست؟ خاطرنشان کرد: بررسی زمان آغاز و آخر سال تحصیلی 1399-1400شیوه آموزش، چگونه و در چه استان هایی؛ توانمند سازی منابع انسانی متناسب با آموزش های الکترونیک ضروری، طراحی سناریو های مختلف حضور، تعریف شرح وظایف جدید در دوران کرونا، شیوه های جدید ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در شرایط خاص، روش های مختلف عرضه خدمات آموزشی با حداقل حضور همچون مسائلی است که مدیران باید مورد توجه قرار دهند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان همینطور بر اهمیت شناسایی گروه های جهادی آموزش از میان سرآمدان و علاقه مندان که با فضای مجازی به خوبی اشنا هستند در فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، نظارت، دانشجویی و پژوهش اشاره و تصریح کرد: مدیران می بایست بر نظارت دقیق بر عملکرد و استفاده مفید از زمان با حداقل فرصت ها داشته، جلسات را کوتاه و با فاصله و محدود به موضوعات کاربردی برگزار کنند و دقت، صحت، سرعت در پاسخ به مکاتبات و تعامل موثر با محیط و اقناع مخاطبان و رسانه ها را در دستور داشته باشند.
او همینطور بر ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس، مدیران کل آموزش و پرورش و استانداری، استفاده از ظرفیت خیرین در این شرایط و مدیریت تحول و اقتضایی تاکید و اظهار نمود: سال تحصیلی جدید فرصتی تاریخی برای محک آموزش است؛ ما وارد زیست بوم جدید آموزشی خواهیم شد هنر ما این است که ضمن برخورد اندیشمندانه، افق مند باشیم.
دکتر خنیفر با اشاره به اینکه در این ایام حس انقطاع بین صف و ستاد، همکاران و دانشجویان نباید حس گردد، و نباید از تربیت غفلت کرد، اضافه کرد: نخ تسبیح بین دانشگاه و دانشجو نباید قطع شود ارتباط تربیتی، فرهنگی، آموزشی و پاسخگویی باید مستمر و برقرار باشد.




منبع:

1399/04/21
15:23:45
5.0 / 5
1306
تگهای خبر: آموزش , ارز , اشتغال , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است