رییس كل بیمه مركزی:

۲میلیون بیمه شخص ثالث تمدید خودكار شد

۲میلیون بیمه شخص ثالث تمدید خودكار شد به گزارش زارا رئیس كل بیمه مركزی اظهار داشت: صاحبان خودروهایی كه بیمه نامه شخص ثالث آنها در بازه زمانی 21 اسفند تا 15 اردیبهشت منقضی می شود می توانند الكترونیكی پرداخت كنند.



به گزارش زارا به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در پاسخ به سوال مجری برنامه تهران ۲۰ در خصوص اعمال جریمه دیرکرد صدور بیمه نامه شخص ثالث با وجود بخشنامه بیمه مرکزی اظهار داشت: بیمه مرکزی در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۹۸ با هماهنگی شرکت های بیمه ای بخشنامه ای صادر کرد با این مضمون که صاحبان خودروهایی که بیمه نامه شخص ثالث آنها در بازه زمانی ۲۱ اسفند تا ۱۵ اردیبهشت منقضی می شود می توانند بوسیله سیستم الکترونیکی بیمه نامه دریافت و وجه حق بیمه را نیز از همان طریق پرداخت کنند.
اما برای آن دسته از کسانی که به سیستم الکترونیکی دسترسی نداشتند نیز مقرر شد بدون مراجعه به شعب و نمایندگی شرکت های بیمه، بیمه نامه برای آنها حتی بدون دریافت حق بیمه تا ۱۵ اردیبهشت ماه صادر شود.
وی اظهار داشت: تمام شرکت های بیمه موظف شدند بیمه نامه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرویی که در این بازه زمانی منقضی می شوند را صادر کنند. پس جای هیچ گونه نگرانی نیست و حتی برای افرادی که حق بیمه پرداخت نکرده اند بیمه نامه تا ۱۵ اردیبهشت صادر گردیده است و در صورت بروز خسارت نیز طبق بخشنامه بیمه مرکزی بعنوان یک فرد دارای بیمه شخص ثالث شمرده می شود و خسارت آنها باید پرداخت گردد. اما این مورد فقط برای افرادی است که در بازه زمانی ۲۱ اسفند ۹۸ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ نسبت به تمدید بیمه نامه شخص ثالث خود اقدام نکرده اند و تاریخ های بعد و قبل این بازه را مشمول نمی گردد.
سلیمانی درباب بعضی از نمایندگانی که از این بخشنامه تخلف کرده اند، اظهار داشت: بخش شکایات و بازرسی بیمه مرکزی بطور آنلاین در حال دریافت شکایات است و در کمترین زمان ممکن آنها را بررسی می کند که بعضاً به تعلیق کد نمایندگی متخلف منجر گردیده است.
رئیس کل بیمه مرکزی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بیمه ای با سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی به شماره ۲۳۴۲ تماس بگیرند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بهره برداری صنعت بیمه از ویروس کرونا اشاره نمود و اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط پیش آمده توانستیم سیستم های صدور الکترونیکی بیمه شخص ثالث را گسترش دهیم و همه شرکت های بیمه در این فرصت زیرساخت های الکترونیکی خودرا فعال کرده و آمادگی برای صدور آنلاین اعلام نمودند.
سلیمانی اضافه کرد: استارت آپ ها به پیشرفت سیستم های الکترونیکی شرکت های بیمه شتاب بخشیدند و اگر شرکتی خودرا با تکنولوژی های روز همگام نکند از عرصه رقابت جا خواهد ماند.
رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که امکان صدور بیمه نامه یکسان با قیمت های متفاوت از طرف شبکه فروش وجود دارد اظهار داشت: خیر بیمه شخص ثالث تعرفه ای واحد دارد و کسی نمی تواند خارج از تعرفه حق بیمه دریافت کند و در صورت مشاهده تخلف با آن واحد صدور برخورد می شود.
وی از اعلام رتبه بندی شرکت های بیمه برای اعتماد سازی بیشتر مردم به صنعت بیمه آگاهی داد و اظهار داشت: کار اصلی بیمه مرکزی نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه است و ما در کنار این نظارت عملکرد شرکت های بیمه را رتبه بندی کرده ایم که تا شهریور ماه امسال نتایج آن را به مردم اعلام می نماییم. ضمن اینکه بیمه مرکزی هر ساله رتبه توانگری مالی شرکت های بیمه را نیز اعلام می کند که خود از ملاک های انتخاب بیمه گذاران برای دریافت خدمات از شرکت های بیمه است.
سلیمانی در پاسخ به این پرسش که بار مالی صدور آنلاین بیمه شخص ثالث بر دوش نمایندگان است و در صورت عدم پرداخت حق بیمه از طرف بیمه گذار، نمایندگان با مشکل مواجه می شوند و آنها باید چه کنند، اظهار داشت:
نمایندگی ها بیمه نامه را صادر می کنند و وظیفه دارند از ۱۵ اردیبهشت ماه به وصول حق بیمه ها اقدام نمایند. تا کنون ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه نامه صادر گردیده است و این بیان کننده تعامل خوب نمایندگان با بیمه گذاران بوده است و مطمئناً آن دسته از هموطنانی که تا کنون موفق به دریافت اصل بیمه نامه خود نشده و حق بیمه را پرداخت نکرده اند نیز با نمایندگان برای پرداخت حق بیمه خود همکاری کرده و نمی گذارند آنها گرفتار نگرانی شوند و در نهایت در صورتیکه بیمه گذار حق بیمه را در تاریخ مذکور پرداخت نکرد بیمه نامه آن تعلیق می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به سهم حدود ۵۰ درصدی بیمه ایران از بیمه شخص ثالث بازار اظهار داشت: خوشبختانه این شرکت خیلی سریع مقدمات تمدید آنلاین را فراهم نمود و در اقدامی مثبت به نمایندگان نیز اعتباری پرداخت کرده تا در این دوران با مشکل مالی مواجه نشوند.
وی درباب میزان حق بیمه شخص ثالث اظهار داشت: تعیین نرخ حق بیمه شخص ثالث کاملاً رابطه مستقیم با نرخ دیه دارد و زمانی که دیه هر فرد در آخر هر سال از طرف رئیس محترم قوه قضائیه اعلام و به سازمان های ذیربط ابلاغ می شود و برمبنای آن نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز تعیین می شود. در سال ۹۹ دیه فوت ۲۲، ۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و دیه ماه عادی ۳۶۰ و ماه های حرام ۴۴۰ میلیون تومان شده است که بار مالی زیادی برای شرکت های بیمه دارد.
وی با اشاره به اقدامات بیمه مرکزی در شرایط بحرانی شیوع کرونا اظهار داشت: صنعت بیمه علاوه بر تمهیداتی که برای بیمه شخص ثالث در نظر گرفته است در بخش درمان نیز مانند پرداخت هزینه های درمانی بیماران کرونا که بیمه درمان تکمیلی دارند و خرید بیمه عمر با پوشش بیماری کرونا بعنوان امراض خاص با سرمایه انتخابی بیمه گذار اقدامات خوبی انجام داده است.


منبع:

1399/02/05
12:22:01
5.0 / 5
950
تگهای خبر: بازار , خدمات , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است